Turkulainen Työterveys Valona yhdistyy Mehiläiseen
Lehdistötiedote 11.9.2019
Turun Seudun Työterveystalo Oy eli Työterveys Valona siirtyy osaksi Mehiläistä Turun kaupungin ja Mehiläisen 11.9.2019 allekirjoittamalla osakekaupalla. Omistusjärjestelyllä ei ole vaikutuksia asiakassopimuksiin tai henkilökunnan työsuhteisiin. Asiakkaita palvellaan jatkossa Mehiläinen Turun kolmessa toimipisteessä - myös muut toimipisteet ovat asiakkaan niin halutessa käytettävissä.
Työterveys Valona tuottaa työterveyspalveluita yrityksille Turun keskustassa. Valonan toiminta syntyi, kun Turun kaupunki yhtiöitti alueen yrityksille tuotettavan työterveyshuollon omaksi yhtiökseen. Toiminnan vahvuuksia ovat olleet paikallisuus, pitkät asiakassuhteet sekä osaava henkilöstö.
- Mehiläinen toimii jo monen Valonan asiakkaan alihankkijana muualla Suomessa, joten toiminnan siirtyminen myös Turussa on luonteva jatkumo yhteistyölle. Kauppa vahvistaa markkina-asemaamme Turun seudulla. Kaupan myötä saamme myös paljon uusia asiakkaita sekä ammattitaitoista henkilöstöä, iloitsee Mehiläisen Turun alueen työelämäpalveluiden johtaja Juha Hämäläinen.
- Valonan asiakkaille yhdistyminen merkitsee ennen muuta laajempia ja kattavampia palveluita. Pienenä toimijana meillä ei olisi itsellämme ollut koskaan mahdollisuuksia kehittää esimerkiksi vastaavia digitaalisia palveluita, joita Mehiläisellä on jo käytössään, kertoo Valonan toimitusjohtaja Ari Mäkinen.
Mehiläisellä on Turun seudulla pitkät juuret. Toiminta alueella on aloitettu jo vuonna 1932.
- Olemme vahvasti paikallinen toimija, mikä näkyy muun muassa aktiivisena yhteistyönä yrittäjäjärjestöjen, kauppakamarin ja seudun urheiluseurojen kanssa. Turun seudulla Mehiläisen toimipisteverkosto on toimialan kattavin, sanoo Mehiläisen Hämäläinen.
Valonasta siirtyviä asiakkaita palvellaan jatkossa Turussa kolmessa Mehiläisen toimipisteessä: keskustassa, Kupittaalla ja Pansiossa sekä ympäröivien kuntien toimipisteissä Kaarinassa, Liedossa ja Raisiossa. Asiakas voi valita, mitä toimipisteitä haluaa käyttää.
Entistä laajemmat palvelut asiakkaiden käyttöön
Mehiläinen tuo omistusjärjestelyn myötä Valonan asiakkaiden käyttöön laajan toimipisteverkoston lisäksi muun muassa pitkälle kehitetyt työterveyshuollon prosessit. Myös Mehiläisen digitaaliset palvelut niin työnantajille kuin työntekijöillekin ovat jatkossa Valonan asiakkaiden käytössä. Mehiläisen yhteistyö LähiTapiolan kanssa tuo mahdollisuuden muun muassa uudenlaisiin tuote- ja hinnoitteluratkaisuihin.
- Asiakastyytyväisyytemme on toimialan korkein ja asiakastyytyväisyyden mittaus on osa laatujärjestelmäämme. Muun muassa digitaaliset palvelumme, kuten OmaMehiläinen-sovelluksessa toimiva Digiklinikka, ovat saaneet työterveysasiakkailtamme kiitosta, toteaa Hämäläinen.