Stöd för chefsarbetet -chat
Chefers arbete blir alltmer mångfacetterat och kräver en bred kompetens. Många frågor som rör arbetstagarnas hälsa, arbetsförmåga och frånvaro är områden där det lönar sig att dra nytta av det stöd som företagshälsovården erbjuder.
Stöd för chefsarbetet -chat i korthet
- Ett diskussionsstöd med låg tröskel för chefer för att hjälpa dem att hantera utmaningarna med ledarskap.
- Tjänsten tillhandahålls av MinMehiläinen.
- Tjänsten är tillgänglig vardagar kl. 7-19. Tillgänglig för kunder som har förebyggande företagshälsovårdstjänster.
Våra företagshälsovårdskunder har tillgång till Stöd för chefsarbetet -chatten, som ger dem möjlighet att få stöd med en låg tröskel. En chef kan kontakta chatten för att diskutera frågor som arbetsförmåga, utmaningar i arbetsgemenskapen, personalomsättning eller processer relaterade till personalens arbetsförmåga.
Rådgivningen ges av företagssköterskor, som vid behov också kan lämna en samtalsbegäran till medlemmar i sitt eget företagshälsovårdsteam eller andra yrkesverksamma. Användningen av chatten är en förebyggande företagshälsovårdstjänst (FPA1) och debiteras enligt företagshälsovårdarens normala timtaxa.
Chatten finns i MinMehiläinens Digiklinik. Kunder som har ingått avtal om förebyggande företagshälsovård kan använda tjänsten vardagar kl. 7-19. På motsvarande sätt kan kunder vars avtal omfattar sjukvård använda tjänsten via Digiklinikens företagshälsovårdsstation 24/7, oberoende av tid och plats.
Vägledning via chatt till andra stödtjänster för chefsarbete
Om ditt företag också har en lågtröskeltjänst för att stödja Chefssparrning kan en chat användas för att boka ett möte. Chefssparrning drivs av en företagshälsovårdspsykolog och du kan läsa mer om tjänsten här.
För mer information om tjänsten, vänligen kontakta ditt företags utsedda företagshälsovårdsteam eller kontaktperson.
Vill du veta mer om Mehiläinens företagshälsovårdstjänster? Ta kontakt eller skicka in en offertförfrågan.