Multidisciplinärt företagshälsovårdsteam
Multidisciplinärt teamarbete centralt för ett framgångsrikt företagshälsovårdssamarbete.
Kundupplevelsen av Arbetslivstjänsterna påverkas av många olika möten mellan yrkespersonerna och kunden. Vår modell för hantering av klientrelationer bygger på ett nära partnerskap med företagsbeslutsfattarna och personaladministrationen.
Kunden är delaktig i utvecklingsarbetet och vi följer upp kundnöjdheten både med tanke på de anställdas kundupplevelse och ur chefernas och företagsbeslutsfattarnas synvinkel. Ett effektivt och ändamålsenligt företagshälsovårdssamarbete skapas på grundval av gemensamt fastställda mål och indikatorer som aktivt följs upp av ett multidisciplinärt företagshälsovårdsteam.
Det multidisciplinära teamarbetet är en viktig del av vår verksamhet och hantering av klientrelationer. Mehiläinen har skapat en tydlig ram för det multidisciplinära arbetet och samarbetet, både det interna och det som görs med kunden. Vi strävar efter att stödja kundföretaget på ett multidisciplinärt och mångsidigt sätt och se till att företaget har vår bästa kompetens till sitt förfogande. Alla gör inte allt samtidigt, men vi utvärderar ständigt vem som är rätt person för kundens olika behov.
Framgången i det multidisciplinära teamarbetet innebär framgång, kostnadseffektivitet och rättidiga åtgärder även för företaget. Det multidisciplinära teamarbetet hjälper oss lösa även utmanande problem tillsammans med kunden.
Det multidisciplinära teamarbetet och partnerskapet med våra kunder styrs av följande värderingar:
Jämställdhet och uppskattning
Proaktivitet, delning och utveckling
Kommunikation med låg tröskel
Yrkesskicklighet och kvalitet
Verksamhetskultur och ansvar
Företagshälsovårdslagen och förordningen 708/2013 ålägger också företagshälsovården att i stor utsträckning samarbeta med olika aktörer för att främja och upprätthålla hälsan och funktionsförmågan hos personer i arbetsför ålder.
Som vår företagshälsovårdskund kommer du alltid att få ett utsett multidisciplinärt team. Ert företag kommer att göra företagshälsovårdssamarbete med en kundrelationschef eller en företagshälsovårdare och resten av det multidisciplinära teamet kommer att delta aktivt i samarbetet. De anställda kan enkelt hitta kontaktuppgifterna för ert företags utsedda team och möjlighet att skicka ett meddelande eller boka tid i MinMehiläinen.
Medlemmar i det multidisciplinära teamet
Vi frågade Mehiläinens Arbetslivstjänsters multidisciplinära team vad som är det bästa i deras arbete och hur viktigt teamets stöd och expertis är för ett framgångsrikt kundarbete. Videorna är på finska.
Miia Anttila, Account Manager
Katja Kaunisto, företagshälsovårdare
Tytti Maisila, företagshälsovårdsläkare
Pekka Tokola, företagspsykolog
Antti Pursio, företagsfysioterapeut
Vesa Lineri, arbetscoach
Som vår företagshälsovårdskund kommer du alltid att få ett utsett multidisciplinärt team. Ert företag kommer att göra företagshälsovårdssamarbete med en kundrelationschef eller en företagshälsovårdare och resten av det multidisciplinära teamet kommer att delta aktivt i samarbetet och framför allt stödja era anställda i vardagen. De anställda kan enkelt hitta kontaktuppgifterna för ert företags utsedda team och möjlighet att skicka ett meddelande eller boka tid i MinMehiläinen.
Vill du veta mer om våra tjänster? Lämna in en offertbegäran eller kontakta Försäljning av arbetslivstjänster.