Sjukhus Helsingfors Tölö
På Mehiläinens sjukhus i Tölö kommer du snabbt till operation. Boka tid för operation nedan. Vår kundtjänst har öppet mån–tor kl. 8.30–15.00 och fre kl. 8.30–14.00. Du behöver en läkarremiss för operationer.
Läge: Norra Hesperiagatan 17 A, Helsingfors. Läkarcentral Mehiläinen Tölö, 4:e våningen.
På sjukhuset i Tölö finns en operationssal, bäddavdelning och behandlingsenhet. Förutom dagkirurgiska operationer utför sjukhuset i Tölö även mer krävande operationer som kräver längre sjukhusvistelse. Det finns även möjlighet att övernatta på sjukhuset efter en operation.
Vår personal vägleder och hjälper med förberedelser och andra arrangemang inför din operation. Våra specialistläkare ger också detaljerad information om ingreppet eller operationen. Vi vägleder och hjälper också när det gäller att uträtta ärenden med servicesedel och försäkringsärenden.
Så kommer du till operation
Kunder utan remiss
Du behöver en läkarremiss för operationer. Du kan boka tid till den läkare du vill genom vår tidsbokning.
Du kan också boka tid genom att ringa vår kundtjänst på 010 414 00 (lna/msa). Öppet varje dag, året runt.
Kunder med remiss
Du går tillsammans med en specialistläkare igenom vilka önskemål och förväntningar som är kopplade till operationen och vilka problem som ditt besvär eventuellt orsakar i vardagen. Vid behov kan bilddiagnostiska undersökningar behövas. Du får detaljerade anvisningar om hur du förbereder dig för operationen.
Du kan boka en tid till den specialistläkare du önskar i vår tidsbokning genom att skriva in namnet på specialistläkaren eller tjänsten i fältet Tjänst eller specialistens namn.
Du kan också boka tid genom att ringa vår kundtjänst på 010 414 00 (lna/msa). Öppet varje dag, året runt.
- Boka tid för operation
Om du har remiss och har träffat den opererande läkaren kan du boka tid för operation genom att ringa sjukhuset i Tölö på 010 414 4263 (lna/msa) eller genom att kontakta oss via e-post. Öppet mån–tor 8.30–15.00 och fre 8.30–14.00. - Före operationen
Ungefär en vecka före operationen får du ett samtal från vår operationskoordinator om förberedelser och frågor inför operationsdagen, exempelvis kring ätande, drickande och ankomsten till sjukhuset.
Operationstjänster i Tölö
Vanliga ingrepp och operationer:
- Operation av adenoiden
- Insättning av rör i öronen
- Tonsilloperation
- Partiell borttagning av adenoiderna
- Öppning av bihåla
Läs mer om vårt kirurgiska team inom öron-, näs- och halssjukdomar
Vanliga ingrepp och operationer:
- Frigöring av armbågsnerven
- Operation av benbrott i underarmen
- Operation av strål- eller karpalbenet
- Operation av fingerskador
Vanliga ingrepp och operationer:
- Höftledprotesoperation
- Operation av rotatorkuffen i axeln
- Operation av ruptur i det främre korsbandet
- Ledprotesoperation av knät
- Operation av diskbråck
Läs mer om vårt vrist- och fotkirurgiska team och boka tid
Läs mer om vårt axel- och armbågskirurgiska team och boka tid
Läs mer om vårt knäkirurgiska team och boka tid
Vanliga operationer:
- Höftledsoperation
- Knäledsoperation
- Axelledsoperation
Boka tid för bedömning för höftledsoperation
Sårvårdsmottagning
Sårvårdsmottagningar hittar du i Helsingfors på Mehiläinen Bulevardi och Mehiläinen Tölö . På sårvårdsmottagningen behandlas olika typer av sår med konservativa och vid behov med kirurgiska metoder. Sårvården planeras alltid individuellt från början till slut.
Olycksfallsjour
På Mehiläinens olycksfallsjour i Tölö får du vård snabbt. Vid behov finns omfattande eftervårdstjänster tillgängliga, såsom operativ behandling, bilddiagnostik och fysioterapi. Du kan besöka jouren utan tidsbokning.
Uträtta ärenden med en servicesedel
En servicesedel är en personlig betalningsförbindelse som beviljas av ett välfärdsområde till en kund. Det är enkelt att använda en servicesedel och den ger snabb tillgång till vård.
Uträtta ärenden som försäkringskund
Det är enkelt att uträtta ärenden hos Mehiläinen som försäkringskund. Boka tid till en mottagning, kom direkt till jouren eller uträtta ärenden på Digikliniken och ansök senare om ersättning hos försäkringsbolaget.
Mehiläinens sjukhusverksamhet rekommenderas
Vi mäter kundupplevelsen med hjälp av det internationellt kända NPS-nyckeltalet (Net Promoter Score). NPS-värdet kan vara vilket tal som helst mellan -100 och +100. Ett NPS-värde över 50 kan anses som ett mycket gott resultat. NPS-mätning är en del av Mehiläinens kvalitetssystem.
Våra kunder rekommenderar Mehiläinen
Ju högre mätarens tal är, desto fler kunder berättar att de rekommenderar Mehiläinen.