MinMehiläinen inom företagshälsovård
Tjänsten MinMehiläinen fungerar avgiftsfritt via en mobilapp eller på nätet. Med hjälp av MinMehiläinen ser du dina egna hälsouppgifter och kan enkelt boka tid till företagshälsovården eller en läkarcentral.
MinMehiläinen innehåller:
- En företagshälsovårdsvy, där du ser alla företagshälsotjänster och dokument, uppgifter om ditt eget företagshälsovårdsteam, en meddelandekanal, intyg över sjukfrånvaro och andra blanketter.
- Digikliniken är öppen dygnet runt, alla dagar på året (aktiveringen av tjänsten avtalas företagsvis)
- I MinMehiläinen ser du dina journalanteckningar direkt i telefonen. I appen ser du även laboratorieresultat samt röntgen-, magnet- och ultraljudsundersökningsbilder.
- Receptförnyelse – enkelt var du än rör dig
- Tidsbokning och bokning av telefontid till företagshälsovård, om företaget använder tidsbokning via nätet.
- Du kan också anmäla dig enkelt på mottagningen med din telefon och du ser på vilken våning och vilket rum som mottagningen finns.
- Egen vårdplan och digitala coachningsstigar (aktiveringen av tjänsten avtalas företagsvis)
- Bekymrad över min mentala hälsa -chatten – Sinnesstämningscoachens distansmottagning (aktiveringen av tjänsten avtalas företagsvis)
- Symtomkartläggning baserat på artificiell intelligens
- Du kan lägga till ditt barns eller någon annan familjemedlems uppgifter i appen, varefter du kan boka läkartid för dem, förnya recept, läsa resultat osv.
- Mehiläinens Kundprogram med förmåner är tillgänglig både för dig och din familj genast efter nedladdning. Du får tillgång till förmånerna genom att visa upp kundförmånen i din telefon.