

Kundnöjdhet
Kontinuerlig mätning av kundnöjdheten skapar riktlinjer för utvecklingen av vår verksamhet.
Våra kunder är bevisligen nöjda
Enligt resultaten från kundnöjdhetsundersökningen 2024 upplever våra kunder att följande teman har lyckats i samarbetet med Mehiläinen:
Samarbete med företagshälsovården
Representanterna för stora kundföretag upplever att företagshälsovårdssamarbetet är enkelt och smidigt.
Företagshälsovårdsteamet
Samarbetet med företagshälsovårdsteamet upplevs som pålitligt och öppet.
Företagshälsovårdsavtalet
Företagshälsovårdsavtalen upplevs motsvara företagens behov och de följs framgångsrikt.
Taloustutkimus 2024: Mehiläinen – det mest rekommenderade företaget inom företagshälsovårdsbranschen
Undersökningen genomfördes i slutet av 2024 och i den bedömdes åtta aktörer inom företagshälsovården. Företagsbeslutsfattare rankar Mehiläinen som ledande inom branschen för företagshälsovård:
- Digitala tjänster
- Sakkunskap och kvalitet
- Tjänsteutbud för företag
Enligt undersökningen erbjuder Mehiläinen även branschens bästa kundupplevelse för kunder som använder företagshälsovårdstjänster.
Mehiläinens företagshälsovårdstjänster fick branschens högsta rekommendationsindex (NPS-tal) bland respondenterna.
Företagsimage inom företagshälsovårdstjänster, 10/2024, Taloustutkimus Oy, (N=1009).

Nöjdhet bland personalen i våra kundföretag (NPS)
Vi mäter kundupplevelsen med hjälp av det internationellt kända NPS-nyckeltalet (Net Promoter Score). NPS-värdet kan vara vilket tal som helst mellan -100 och +100. Ett NPS-värde över 50 kan anses som ett mycket gott resultat. NPS-mätning är en del av Mehiläinens kvalitetssystem.
Våra kunder rekommenderar Mehiläinen
Ju högre mätarens tal är, desto fler kunder berättar att de rekommenderar Mehiläinen.
Hur mäter vi kundnöjdheten?
Våra kunder står alltid i centrum för företagshälsovårdssamarbetet. Vi strävar efter att samla in information om våra kunders upplevelser och nöjdhet på ett omfattande sätt, för att kunna utveckla våra tjänster och vår verksamhet enligt våra kunders behov. Vi anser också att våra kunders deltagande i utvecklingen av tjänsterna är absolut värdefullt.
Vi genomför årligen riksomfattande kundnöjdhetsundersökningar, där representanter och kontaktpersoner för alla våra kundföretag får berätta om sina erfarenheter av företagshälsovårdssamarbete, kvalitet, Arbetslivstjänsternas tjänstehelhet och andra teman kring företagshälsovårdsverksamheten.
I enkäten om nya kundrelationer och telefonintervjuerna utreder vi hur företagshälsovårdssamarbetet har börjat, så att vi kan identifiera framgångar och eventuella saker som kräver åtgärder i början av kundrelationen.
I samarbete med våra kunder ordnar vi regelbundet styrgrupps- och samarbetsmöten, vars fokus ligger på företagshälsovårdssamarbetet, dess nuläge och eventuella förändringar. Efter mötena skickar vi ut en responsenkät till alla som har deltagit i mötet.
Mehiläinens kontinuerliga rekommendationsindex (NPS) baserat på kundupplevelsen.
En undersökning som genomförs årligen av Taloustutkimus, där de största aktörerna inom företagshälsovårdsbranschen utvärderas.
En gemensam utvecklingsplattform som består av beslutsfattare i våra kundföretag, där beslutsfattarna kan påverka utvecklingen av Arbetslivstjänsternas verksamhet och tjänster genom olika enkäter.
Våra kunders erfarenheter av Arbetslivstjänsterna
Hos Caverion ökar arbetets produktivitet genom ledning av arbetsförmågan
Ett nära och öppet samarbete med Mehiläinen har stärkt välbefinnandet på arbetsplatsen.
Kompass-verktyget som stöd för CGI i att bygga ett välmående arbetsliv
Effektivare ledning av arbetsförmågan med ChefsKompassen.
Telia Finland
Telia Finland inkluderade en verksamhetsspecifik arbetsplatsutredning som en del av utvecklingen av sin verksamhet.
Sjukfrånvaron minskar i ISS Palvelut
Sjukfrånvaron minskar – Hur ISS Palvelut och Mehiläinen förnyade behandlingen av sjukdomar i rörelseorganen
Läs också våra andra intressanta kundreferenser!