Så här uträttar du ärenden på Hammas Mehiläinen
Vi vill hjälpa och stödja i frågor och funderingar kring besök på munhygienist- och tandläkarmottagningar. Välkommen till en mottagning på Hammas Mehiläinen!
Beakta detta före mottagningen
Att anmäla sig till mottagningen
Kom till mottagningen 10 minuter före den bokade tiden. Du kan anmäla dig genom MinMehiläinen-appen, genom att visa upp ditt FPA-kort vid anmälningsautomaten eller genom att anmäla dig vid servicedisken.
Kom till mottagningen endast om du är frisk. Om du har symtom på en luftvägsinfektion, som hosta, halsont eller feber, vänligen boka om din tid och kom när du är frisk. Boka också om tiden om du har en aktiv munsår.
Anmäl dig vid servicedisken om det här är första gången du besöker Mehiläinen. Där får du bland annat en blankett för förhandsuppgifter. Den kan du fylla i medan du väntar.
Betalningssätt
Hos oss på Hammas Mehiläinen kan du flexibelt dra nytta av en mängd olika betalningssätt. Bekanta dig med våra olika betalnings- och finansieringstjänster och välj den lämpligaste för dig.
Tillgängliga betalningssätt:
- bank- och kreditkort (Visa, Mastercard, American Express, Visa Electron)
- Mehiläinen Faktura
- Mehiläinen Delbetalning
- Mehiläinen presentkort
- Edenred
- Epassi
Avbokning
Vänligen avboka minst 24 timmar före bokad tid. En avgift kan tillkomma för en tid som inte avbokats eller som avbokats alltför sent.
Du kan avboka din tid via MinMehiläinen-appen eller via avbokningslänken i e-postmeddelandet med din bokningsbekräftelse.
Du kan också avboka din tid genom att ringa vår kundtjänst på 010 273 8000 (lna/msa).
Öppet mån–fre kl. 7.00–20.00 och lör–sön kl. 8.00-20.00.
Hjälp på distans från Digikliniken för munhälsa
Hjälp och rådgivning snabbt utan tidsbokning
Öppet varje dag kl. 8–20
Råd, anvisningar för egenvård och rekommendationer för eftervård
Pris 49 €
Vanliga frågor
Vanligtvis preciseras det slutliga priset för besöket efter att alla undersökningar och behandlingar har genomförts.
Du kan se de genomsnittliga priserna i prislistan. När du besöker Hammas Mehiläinen avdras en FPA-ersättning från slutsumman före betalning om du har ditt FPA-kort med dig.
När du betalar besöket själv kan du använda följande för att betala för besöket:
- bank- och kreditkort (Visa, Mastercard, American Express, Visa Electron)
- Mehiläinen Faktura
- Mehiläinen Delbetalning
- Mehiläinen presentkort
- Edenred
- Epassi
Observera att vi inte tar emot kontantbetalningar.
Om du besöker vårt verksamhetsställe och inte har betalat ditt besök med de tillgängliga betalningssätten, skickar vi dig en faktura för ditt besök. En faktureringsavgift på 5,20 euro tillkommer.
Du hittar öppethållningstiderna för Hammas Mehiläinens verksamhetsställen på webbplatsen för verksamhetsstället och i tidsbokningen på nätet.
På webbplatsen för verksamhetsstället hittar du också adressuppgifter, ankomstanvisningar och en karta.
Du kan läsa om Hammas Mehiläinens närmaste verksamhetsställe genom funktionen sök verksamhetsställe. Om du behöver hjälp med att hitta det närmaste verksamhetsstället kan du kontakta vår kundtjänst per telefon på 010 273 8000 (lna/msa). Kundtjänsten är öppen mån.–fre. kl. 7.00–20.00 och lör.–sön. kl. 8.00–20.00.
Du hittar snabbt följande lediga tid i vår tidsbokning på nätet.
När du bokar på nätet ser du lediga tider enligt stad och verksamhetsställe. Om det inte finns några lediga tider för den önskade tidpunkten föreslår tidsbokningen vilket närmaste verksamhetsställe har följande lediga tider.
Vår kundtjänst hjälper också via chatten eller per telefon på 010 273 8000 (lna/msa). Kundtjänsten är öppen mån.–fre. kl. 7.00–20.00 och lör.–sön. kl. 8.00–20.00.
Om du inte har en finsk personbeteckning eller om tidsbokningen på nätet inte känner igen dina uppgifter kan du kontakta vår kundtjänst per telefon på 010 273 8000 (lna/msa). Kundtjänsten är öppen mån.–fre. kl. 7.00–20.00 och lör.–sön. kl. 8.00–20.00. Du kan också be om hjälp via chatten för tidsbokning på nätet.
Om du inte hittar en tid som passar dig kan du alltid be vår kundtjänst om råd. Vi försöker alltid hitta den bästa lösningen för din situation. Du kan kontakta kundtjänsten per telefon på 010 273 8000 (lna/msa). Kundtjänsten är öppen mån.–fre. kl. 7.00–20.00 och lör.–sön. kl. 8.00–20.00. Du kan också be om hjälp via chatten för tidsbokningen på nätet. Chatten är öppen varje dag dygnet runt.