Pohjolan vakuutusasiakkaana Mehiläisessä
Voit varata ajan vastaanotolle, tulla päivystykseen tai asioida Digiklinikalla. Asioi verkkoajanvarauksessa tai Digiklinikalla.
Näin asioit Mehiläisessä
Verkkoajanvaraus: Voit varata ajan suoraan verkkoajanvarauksesta.
Digiklinikka 24/7: Saat apua nopeasti ilman ajanvarausta OmaMehiläinen-palvelussa toimivan Digiklinikan kautta.
Päivystys: Voit asioida helposti myös tapaturmapäivystyksissämme.
Asiakaspalvelu: Voit myös varata ajan asiakaspalvelustamme numerosta 010 414 00 (pvm/mpm) ympäri vuorokauden. Mainitse ajanvarauksen yhteydessä, että olet Pohjolan vakuutusasiakas.
Suoralaskutusluvan hakeminen
Pohjola Vakuutuksen henkilövakuutusasiakkaiden käytössä on Terveysmestari-palvelu. Kun aloitat hoidon Pohjola Terveysmestari -palvelun kautta, voit saada korvausratkaisun heti. Erillistä vahinkoilmoitusta ei tarvita ja maksat lääkärikäynnistä vain mahdollisen omavastuun. Lue lisää Pohjola Terveysmestari -palvelustaUlkoinen linkki
Asiointi verkkoajanvarauksessa
Varaa aika verkkoajanvarauksen kautta ja valitse vakuutusyhtiöksi Pohjola.
Mikäli sinulla on henkilökohtainen vakuutus Pohjolasta, tarkistamme vakuutustietosi ajanvarauksen yhteydessä ja saat käyttöösi Pohjolan kumppanihinnat. Maksa käyntisi ensin itse ja hae korvaukset jälkikäteen Pohjolasta.
Mikäli käytössäsi on työnantajasi ottama Terveysturva-vakuutus, varaudu näyttämään vakuutuskorttiasi kassalla vastaanoton jälkeen, jolloin voimme laskuttaa kulut suoraan Pohjolaan.
Asiointi Digiklinikalla
Lisää vakuutusyhtiösi tiedot OmaMehiläiseen (Minä > Omat tiedot > Vakuutusyhtiö).
Jos asioit perheliitoksella toisen henkilön puolesta, tulee vakuutusyhtiö lisätä hänen omiin tietoihinsa.
Mikäli sinulla on henkilökohtainen vakuutus Pohjolasta, tarkistamme vakuutustietosi Digiklinikka-asioinnin yhteydessä ja saat käyttöösi Pohjolan kumppanihinnat. Maksa käyntisi ensin itse ja hae korvaukset jälkikäteen Pohjolasta.
Usein kysyttyä Pohjolan vakuutusasioinnista Mehiläisessä
Pohjola Vakuutuksen henkilövakuutusasiakkaiden käytössä on Terveysmestari-palvelu. Kun aloitat hoidon Pohjola Terveysmestari -palvelun kautta, voit saada korvausratkaisun heti. Erillistä vahinkoilmoitusta ei tarvita ja maksat lääkärikäynnistä vain mahdollisen omavastuun.
Lääkäri pyytää maksusitoumuksen kalliimpiin tutkimuksiin ja hoitoihin tarvittaessa vastaanoton yhteydessä Pohjolasta. Voit olla halutessasi myös itse yhteydessä Pohjolaan maksusitoumuskysymyksissä.
Kyllä, Pohjolan vakuutus kattaa palvelut kaikissa Mehiläisen toimipisteissä Suomessa.
Kiireellisissä tapauksissa ota yhteyttä Mehiläisen tapaturmapäivystykseen tai soita hätänumeroon 112. Voit myös käyttää Pohjolan vakuutusta päivystyskäynneillä Mehiläisessä.
Useimmiten kyllä. Pohjolan vakuutus kattaa yleensä myös laboratorio- ja kuvantamistutkimukset. Tarkista aina vakuutusehtosi tai keskustele Pohjolan asiakaspalvelun kanssa ennen tutkimuksiin hakeutumista.
Varaa aika erikoislääkärille Mehiläisen kautta ja mainitse, että olet Pohjolan vakuutusasiakas.
Voit seurata korvaushakemuksesi käsittelyn etenemistä Pohjolan verkkopalvelussa tai ottamalla yhteyttä vakuutusyhtiön asiakaspalveluun.
Jos sinulla on voimassa oleva maksusitoumus, Mehiläinen laskuttaa palvelut suoraan Pohjolalta. Muussa tapauksessa sinun tulee itse hakea korvaukset Pohjolasta.
Säilytä kaikki tositteet, sillä Pohjola voi pyytää niitä lisätietoina korvaushakemuksen käsittelyn aikana. Voit tehdä korvaushakemuksen Pohjolan verkkopalvelun kautta.
Tarkista vakuutuksesi kattavuus Pohjolan verkkopalvelusta tai ota yhteyttä Pohjolan asiakaspalveluun ennen palvelun käyttöä.