Mehiläinen ja Yliopiston Apteekki aloittavat laajan ja tiiviin yhteistyön asiakaskokemuksen parantamiseksi
Lehdistötiedote 22.1.2020
Mehiläinen ja Yliopiston Apteekki laajentavat pitkäaikaista yhteistyötään. Tavoitteena on tarjota erinomainen asiakaskokemus kummankin yhtiön asiakkaille ja edistää hoidon kokonaisvaltaista onnistumista, jossa lääkehoito on saumaton osa muuta hoitoa.
Yhteistyö kattaa lääkkeiden ja hoitotuotteiden toimitukset sairaalasta kotiutuville asiakkaille, digitaalisen asioinnin ja hoitopolun Mehiläisen Digiklinikalta ya.fi-verkkoapteekkiin. Yhteistyössä kehitetään myös lääkkeiden annosjakelua hoiva-asiakkaille. Lisäksi Mehiläinen ja Yliopiston Apteekki valmistelevat muiden asiakaskokemusta parantavien ja hoidon onnistumista edistävien palveluiden tarjoamista.
- Yliopiston Apteekilla on valtakunnallinen palveluverkosto, tutkitusti erinomaiset palvelut, pitkälle kehitetyt digitaaliset palvelut ja erinomainen verkkokauppa. Jaamme Yliopiston Apteekin kanssa saman vision tulevaisuuden kehitystarpeista, kertoo yhteistyöstä vastaava johtaja Kristiina Ylinen Mehiläisestä.
- Mehiläinen on arvostettu ja innovatiivinen sosiaali- ja terveyspalvelujen tuottaja, jonka kanssa on ilo tehdä yhteistyötä ja kehittää asiakaskokemusta. Mehiläisen ja Yliopiston Apteekin osaaminen ja palvelutarjonta täydentävät erinomaisesti toisiaan, sanoo terveydenhuollon palveluista vastaava johtaja Laura Ahonen Yliopiston Apteekista.
Sujuvaan digitaaliseen asiakaskokemukseen sisältyvät OmaMehiläinen-sovellus ja verkkoapteekki ya.fi. Verkkoapteekissa 60 asiantuntijaa palvelee asiakkaita maksutta chatin välityksellä joka päivä klo 7-23.
- Tavoitteena on tehdä asiointikokemuksesta asiakkaalle helppo hyödyntäen OmaMehiläinen -sovellusta. Yliopiston Apteekin palveleva verkkokauppa helpottaa asiointia sekä edesauttaa hoidon aloittamista ja siihen sitoutumista. Tätä kautta myös hoidon vaikuttavuus paranee, kuvailee Ylinen.