Mehiläinen Länsi-Pohja ja Fazer Food Services yhteistyöhön Länsi-Pohjan ateriapalveluissa
Lehdistötiedote 1.3.2019
Fazer Food Services Oy on valittu Mehiläinen Länsi-Pohja Oy:n ateriapalvelukumppaniksi 1.7.2019 alkaen. Jatkossa Fazer toimittaa Länsi-Pohjan keskussairaalan potilaille tarjottavat ateriat. Potilaille muutos näkyy suurempana mahdollisuutena vaikuttaa omaan ruokailuun sairaalassa.
Mehiläinen ja Fazer kehittävät yhteistyössä tulevaisuuden sairaalaa, jossa ruoalla on entistä tärkeämpi rooli osana hoitoa. Ruokakumppanuuden tavoitteena on tarjota yksilöllisesti hyvinvointia sekä toipumista edistävää maukasta ja terveellistä ruokaa.
Tulevaisuudessa potilaat voivat valita ruokalistalta itselleen mieluisan aterian sekä ruokailuaikansa.
- Käytännössä tavoitteemme mukainen tulevaisuuden sairaala saavutetaan vaiheittain. Ensimmäisessä vaiheessa Länsi-Pohjan potilaat saavat itse vaikuttaa annoskokoon ja Fazerin työntekijät ovat mukana potilasruokailussa auttamassa mm. yhteisöllisyyden vahvistumista, kertoo Fazer Food Servicesin asiakkuusjohtaja Tuomas Nurmela.
Länsi-Pohjan sairaalan ateriakumppanuus laajentaa Fazer Food Servicesin ja Mehiläinen Länsi-Pohjan aiempaa kumppanuutta.
- Potilaiden hyvinvointia rakennetaan yhdessä kokonaisvaltaisesti. Aloitimme yhteistyön Fazerin kanssa jo aiemmin Keminmaan perusterveydenhuollon ruokapalveluissa, ja toimintamalli on saanut positiivista palautetta. Näemme Fazerin kanssa tehtävän yhteistyön askeleena kohti aiempaa tiiviimpää hoitotyön ja ateriapalvelun yhteistyötä, sanoo Mehiläinen Länsi-Pohja Oy:n toimitusjohtaja Lasse Männistö.
Fazerin Kitchen Managerit tuovat ruokaosaamista hoitotyöhön
Heinäkuussa Länsi-Pohjan sairaalassa työnsä aloittavat Fazerin Kitchen Managerit varmistavat, että ateriapalvelut ovat oikeassa paikassa oikeaan aikaan. Näin hoitotyön ammattilaiset voivat keskittyä hoitotyöhön potilastyön pysyessä laadukkaana.
- Kitchen Managerit ovat innostavia, ohjausta ja tukea tarjoavia palvelualan ammattilaisia, kuvaa Fazer Food Servicesin Nurmela.
Arjen sujuvuuden tukemisen ohella Kitchen Managerit huolehtivat ateriapalveluiden jatkuvasta laadun kehittämisestä ja toiminnan parantamisesta. He ovat vastuussa mm. omavalvonnasta sekä ateriapäivän ravitsemuksellisesta tasalaatuisuudesta Länsi-Pohjan keskussairaalassa.