Mehiläinen mukana Newsweekin 100 rakastetuimman työpaikan listalla – taustalla ”Global Most Loved Workplaces” -tutkimus
Lehdistötiedote 11.6.2024
Best Practice Institute on tutkimustyönsä pohjalta myöntänyt Mehiläiselle kansainvälisen ”Most Loved Workplaces®” -sertifikaatin. Sertifikaatin myötä Mehiläinen nousi myös Newsweekin ”TOP 100 Global Most Loved Workplaces” -listalle.
- Olemme erittäin ylpeitä saamastamme sertifikaatista sekä nousustamme Newsweekin globaalille rakastetuimpien työpaikkojen listalle. Mehiläinen toimii Suomen lisäksi Meliva-brändillä Ruotsissa, Virossa ja Saksassa, joten kansainvälinen tunnustus on meille erityisen merkityksellinen, toteaa Mehiläisen henkilöstöjohtaja Tatu Tulokas.
Most Loved Workplaces -sertifikaatti perustuu amerikkalaisen Best Practice Instituten (BPI) tutkimukseen ja analyysiin, joilla pyritään selvittämään työpaikat, joiden työntekijät ovat onnellisimpia ja tyytyväisimpiä työssään. Sertifikaatti perustuu pisteisiin ”Love of Workplace”-indeksissä™, jolla selvitettiin työntekijöiltä näkemyksiä liittyen työtyytyväisyyteen sekä arvostukseen, yhteistyöhön, tukeen ja kuulumisen tunteeseen.
Most Loved Workplaces – sertifikaattiin pohjautuen Mehiläinen valittiin myös Newsweekin vuoden 2024 ”TOP 100 Global Most Loved Workplaces” -listaukseen. Lista perustuu Best Practice Instituutin arvion lisäksi Newsweekin omaan ulkoisille sivustoille toteutettuun tutkimustyöhön sekä haastatteluihin ja kirjallisiin vastauksiin. Newsweekin lista huomioi työpaikat, jotka asettavat työntekijöiden arvostuksen ja huolenpidon liiketoimintamallinsa keskiöön.
- Meille on Mehiläisessä tärkeää luoda työyhteisö, jossa jokainen tulee hyväksytyksi omana itsenään ja kaikille luodaan tasavertaiset mahdollisuudet kehittää ammattitaitoaan. Työskentelemme kaikki yhteisen tehtävämme, paremman terveyden ja hyvinvoinnin eteen. Mehiläiset kuvailevat työpaikkaansa sanoilla joustava, luotettava ja kehittyvä. Nämä tekijät rakentavat sitoutuneisuutta ja kehityshalukkuutta työnantajaa kohtaan, ja ovat osaltaan rakentamassa rakastettua työantajabrändiä, Tulokas toteaa.