Mehiläinen vahvistaa kotiin vietäviä palvelujaan – Debora osaksi Mehiläistä
Lehdistötiedote 7.12.2021
Mehiläinen on ostanut kotiin vietäviä palveluja tuottavan Debora Oy:n. Kauppaan ei kuulu lasten perhepalvelutoiminnot, jotka jatkavat vanhassa omistuksessa Debora Lapsiperhepalvelut Oy:ssä.
Debora on sosiaali- ja terveydenhuoltoalalla toimiva valtakunnallinen palveluyritys, joka tuottaa palveluja pääasiassa asiakkaiden omissa kodeissa 1500 ammattilaisen voimin ympäri Suomen. Yhtiö palvelee asiakkaitaan kotihoidon, henkilökohtaisen avun, fysioterapian, siivouspalveluiden sekä hoitajavuokrauksen liiketoiminnoissa 60 kunnan alueella.
- Kyseessä on Mehiläiselle strategisesti merkittävä panostus kotiin vietäviin palveluihin. Palveluiden tarve lisääntyy tulevaisuudessa väestön ikääntymisen myötä, ja Debora täydentää oivallisesti Kotipalvelu Mehiläistä mahdollistaen vahvan kasvun ja palveluiden kehittämisen entistä asiakaslähtöisimmiksi ja helpommin saavutettaviksi. Debora omaa pitkän perheyhtiön historian ja on panostanut vahvasti laatutyöhön, joka korostuu myös Mehiläisen toiminnassa, toteaa Mehiläisen julkisten terveyspalveluiden toimialajohtaja Markku Näreneva.
- Viimeisen vuoden aikana Debora on ottanut toiminnassaan merkittäviä kehitysaskelita eteenpäin. Olen erittäin tyytyväinen saavutuksiimme ja niistä suuri kiitos kuuluu sitoutuneille deboralaisille! Mehiläisestä deboralaiset saavat uuden hyvän omistajan, joka varmasti kehittää Deboran liiketoimintaa jälleen seuraavaan vahvaan vaiheeseen, toteaa Deboran toimitusjohtaja Juhani Pälve.
Asiakkaiden palvelu jatkuu kaikissa Deboran toiminnoissa ennallaan yrityskaupan jälkeenkin. Kauppa mahdollistaa Mehiläisen asiakkaiksi siirtyville entistä kattavammat palvelut, joita kehitetään vahvasti eteenpäin.
- Mehiläinen pystyy tuomaan Deboran asiakkaille entistä laajemman palveluvalikoiman esimerkiksi kuntoutus-, lääkäri-, ateria- ja kauppapalveluissa sekä mahdollisuuden hyödyntää Mehiläisen vahvaa osaamista digitaalisissa palveluissa. Tavoitteenamme on mahdollistaa hyvä elämä omassa kodissa mahdollisimman pitkään. Deboran palvelut puolestaan mahdollistavat Kotipalvelu Mehiläisen palveluverkoston maantieteellisen laajentumisen, sanoo Näreneva.
Deboran henkilöstö jatkaa osana Mehiläistä vanhoina työntekijöinä. Toiminta asiakkaiden parissa jatkuu tuttuun tapaan.
- Haluan toivottaa uudet työntekijät lämpimästi tervetulleiksi Mehiläiseen. Samankaltaisen arvomaailman ja laatua korostavan yrityskulttuurin pohjalta työtä on hyvä jatkaa, päättää Mehiläisen Näreneva.