Sairaala Hämeenlinna
Mehiläisen Hämeenlinnan sairaalassa pääset leikkauksiin nopeasti, oma tilanteesi ja toiveesi huomioiden. Varaa aika leikkaukseen alta. Tarvitset leikkausta varten lääkärin lähetteen.
Sijainti: Talaskuja 3, Hämeenlinna. Lääkärikeskus Mehiläinen, 3. kerros.
Hämeenlinnan Mehiläisen sairaalassa pääsee hoitoon nopeasti ja jonottamatta, oman tilanteesi ja toiveesi huomioiden. Potilasturvallisuus on kaiken toimintamme perusta. Leikkauksia suorittavat kirurgit ovat kokeneita erikoislääkäreitämme. Sairaalan henkilökunta on ammattitaitoista ja leikkaustoimintaan hyvin perehtynyttä. Sairaalassa on myös mahdollisuus yöpymiseen leikkauksen jälkeen.
Henkilökuntamme auttaa ja opastaa leikkaukseen liittyvissä valmisteluissa ja järjestelyissä. Erikoislääkäreiltämme saat tietoa toimenpiteiden ja leikkauksien yksityiskohdista. Opastamme ja autamme myös palveluseteli- ja vakuutusasiointiin liittyen.
Näin pääset leikkaukseen
- Ilman lähetettä olevat asiakkaat
Leikkausta varten tarvitset lääkärin lähetteen. Voit varata ajan haluamallesi lääkärille ajanvarauksestamme.
Voit myös varata ajan soittamalla asiakaspalveluumme 010 414 00 (pvm/mpm). Avoinna joka päivä vuorokauden ympäri.
- Asiakkaat, joilla on lähete
Käyt yhdessä erikoislääkärin kanssa läpi millaisia toiveita ja odotuksia leikkaukseen liittyy, sekä millaisia mahdollisia ongelmia vaiva arjessa aiheuttaa. Tarvittaessa voidaan tarvita kuvantamistutkimuksia. Saat yksityiskohtaiset ohjeet leikkaukseen valmistautumisesta.
Voit varata ajan haluamallesi erikoislääkärille ajanvarauksestamme kirjoittamalla Palvelu tai asiantuntijan nimi -kenttään haluamasi erikoislääkärin tai palvelun nimen.
Voit myös varata ajan soittamalla asiakaspalveluumme 010 414 00 (pvm/mpm). Avoinna joka päivä vuorokauden ympäri.
- Varaa aika leikkaukseen
Jos sinulla on lähete ja olet tavannut leikkaavan lääkärin, voit varata ajan leikkaukseen Hämeenlinnan sairaalaan numerosta 010 414 8555 (pvm/mpm) tai ota yhteyttä sähköpostitse. - Ennen leikkausta
Leikkauskoordinaattorimme soittaa noin viikkoa ennen leikkausta valmistautumiseen sekä leikkauspäivään liittyviin asioihin, kuten syömiseen, juomiseen ja sairaalaan saapumiseen liittyen.
Leikkauspalvelut Hämeenlinnassa
Yleisimmät toimenpiteet ja leikkaukset:
- Korvien putkitus
- Nenäkuorikon muovaus (nenän tukkoisuuden avaaminen)
- Nenän sivuonteloiden tähystysleikkaus
- Nenän väliseinän korjausleikkaus eli septoplastia
- Poskionteloiden leikkaus
Yleisimmät toimenpiteet ja leikkaukset:
- Hyytelörakkulakasvaimen eli ganglion poisto
- Kyynärhermo pinteen vapautusleikkaus
- Käden tai rannekasvaimen poisto
- Rannekanavanleikkaus
Yleisimmät toimenpiteet ja leikkaukset:
- Olkapään kiert äjäkalvosimen repeämän leikkaus
- Olkapään jännevaivojen leikkaus
- Polven eturistisiteen leikkaus
- Polven kierukan leikkaus
Varaa aika nilkka- ja jalkaterävaivojen asiantuntijalle
Varaa aika olkapää- ja kyynärpäävaivojen asiantuntijalle
Yleisimmät toimenpiteet ja leikkaukset:
- Rintojen kyhmyjen poisto
- Silmien yläluomileikkaus
- Vatsan muotoilulekkaus eli abdominoplastia
Yleisimmät toimenpiteet ja leikkaukset:
- Esinahan ahtauden korjausleikkaus
- Virtsarakon tähystys
Yleisimmät toimenpiteet ja leikkaukset:
- Napatyrän korjaus
- Nivustyrän korjaus
- Paksusuolen tähystys eli kolonoskopia
- Vartalon ihomuutoksen poisto
Asiointi palvelusetelillä
Palveluseteli on hyvinvointialueen asiakkaalleen antama henkilökohtainen maksusitoumus. Palvelusetelin käyttäminen on helppoa ja se mahdollistaa nopean hoitoon pääsyn.
Asiointi vakuutusasiakkaana
Vakuutusasiakkaan on helppo asioida Mehiläisessä. Varaa aika vastaanotolle, tule suoraan päivystykseen tai asioi Digiklinikalla ja hae korvausta myöhemmin vakuutusyhtiöltä.
Mehiläisen sairaalatoimintaa suositellaan
Mittaamme asiakaskokemusta suositteluindeksi- eli NPS-mittauksella (Net Promoter Score). NPS-lukema kertoo asiakasuskollisuudesta ja se voi olla mikä tahansa luku -100:n ja + 100:n välillä. NPS-indeksiä pidetään erinomaisena, kun se on yli 50. NPS-mittaus on osa Mehiläisen laatujärjestelmää.
Asiakkaamme suosittelevat Mehiläistä
Mitä suurempi lukema, sitä suurempi osuus asiakkaistamme suosittelee Mehiläisen palveluita.