Sairaala Helsinki Töölö
Mehiläisen Töölön sairaalassa pääset leikkauksiin nopeasti, oma tilanteesi ja toiveesi huomioiden. Varaa aika leikkaukseen alta. Asiakaspalvelumme on avoinna ma-to 8.30-15.00 ja pe 8.30-14.00. Tarvitset leikkausta varten lääkärin lähetteen.
Sijainti: Pohjoinen Hesperiankatu 17 A, Helsinki. Lääkärikeskus Mehiläinen Töölö, 4. kerros.
Töölön sairaalasta löytyy leikkausosasto, vuodeosasto ja toimenpideyksikkö. Päiväkirurgisten leikkausten lisäksi Töölön sairaalassa tehdään myös vaativampia ja pidempää sairaalahoitoa edellyttäviä leikkauksia. Sairaalassa on myös mahdollisuus yöpymiseen leikkauksen jälkeen.
Henkilökuntamme auttaa ja opastaa leikkaukseen liittyvissä valmisteluissa ja järjestelyissä. Erikoislääkäreiltämme saat tietoa toimenpiteiden ja leikkauksien yksityiskohdista. Opastamme ja autamme myös palveluseteli- ja vakuutusasiointiin liittyen.
Näin pääset leikkaukseen
Ilman lähetettä olevat asiakkaat
Leikkausta varten tarvitset lääkärin lähetteen. Voit varata ajan haluamallesi lääkärille ajanvarauksestamme.
Voit myös varata ajan soittamalla asiakaspalveluumme 010 414 00 (pvm/mpm). Avoinna joka päivä vuorokauden ympäri.
Asiakkaat, joilla on lähete
Käyt yhdessä erikoislääkärin kanssa läpi millaisia toiveita ja odotuksia leikkaukseen liittyy, sekä millaisia mahdollisia ongelmia vaiva arjessa aiheuttaa. Tarvittaessa voidaan tarvita kuvantamistutkimuksia. Saat yksityiskohtaiset ohjeet leikkaukseen valmistautumisesta.
Voit varata ajan haluamallesi erikoislääkärille ajanvarauksestamme kirjoittamalla Palvelu tai asiantuntijan nimi -kenttään haluamasi erikoislääkärin tai palvelun nimen.
Voit myös varata ajan soittamalla asiakaspalveluumme 010 414 00 (pvm/mpm). Avoinna joka päivä vuorokauden ympäri.
- Varaa aika leikkaukseen
Jos sinulla on lähete ja olet tavannut leikkaavan lääkärin, voit varata ajan leikkaukseen Töölön sairaalaan numerosta 010 414 4263 (pvm/mpm) tai ota yhteyttä sähköpostitse. Avoinna ma-to 8.30-15.00 ja pe 8.30-14.00. - Ennen leikkausta
Leikkauskoordinaattorimme soittaa noin viikkoa ennen leikkausta valmistautumiseen sekä leikkauspäivään liittyviin asioihin, kuten syömiseen, juomiseen ja sairaalaan saapumiseen liittyen.
Leikkauspalvelut Töölössä
Yleisimmät toimenpiteet ja leikkaukset:
- Kitarisaleikkaus
- Korvien putkitus
- Nielurisaleikkaus
- Osittainen nielurisanpoisto
- Poskiontelon aukaisu
Yleisimmät toimenpiteet ja leikkaukset:
- Kyynärhermon vapautus
- Kyynärvarren murtumaleikkaus
- Ranne- eli värttinäluun leikkaus
- Sormivammojen leikkaus
Yleisimmät toimenpiteet ja leikkaukset:
- Lonkan tekonivelleikkaus
- Olkapään kiertäjäkalvosimen leikkaus
- Polven eturistisiteen repeämän leikkaus
- Polven tekonivelleikkaus
- Välilevyn pullistuman leikkaus
Tutustu nilkka- ja jalkakirurgiseen tiimiin ja varaa aika
Tutustu olka- ja kyynärpää kirurgiseen tiimiin ja varaa aika
Tutustu polvikirurgiseen tiimiin ja varaa aika
Yleisimmät leikkaukset:
- Lonkan tekonivelleikkaukset
- Olkapään tekonivelleikkaukset
- Polven tekonivelleikkaukset
Varaa lonkan tekonivelleikkausarvio
Varaa polven tekonivelleikkausarvio
Haavanhoitovastaanotto
Haavanhoitovastaanotot löydät Helsingistä Mehiläisen Bulevardin ja Töölön toimipisteistä. Haavanhoitovastaanotolla hoidetaan erilaisia haavoja konservatiivisin sekä tarvittaessa kirurgisin keinoin. Haavanhoito suunnitellaan aina yksilöllisesti alusta loppuun saakka.
Tapaturmapäivystys
Mehiläisen tapaturmapäivystyksessä Töölössä saat hoitoa nopeasti. Tarvittaessa käytettävissä ovat laajat jatkohoitopalvelut, kuten leikkaushoito, kuvantamistutkimukset ja fysioterapiapalvelut. Voit tulla päivystykseen ilman ajanvarausta.
Asiointi palvelusetelillä
Palveluseteli on hyvinvointialueen asiakkaalleen antama henkilökohtainen maksusitoumus. Palvelusetelin käyttäminen on helppoa ja se mahdollistaa nopean hoitoon pääsyn.
Asiointi vakuutusasiakkaana
Vakuutusasiakkaan on helppo asioida Mehiläisessä. Varaa aika vastaanotolle, tule suoraan päivystykseen tai asioi Digiklinikalla ja hae korvausta myöhemmin vakuutusyhtiöltä.
Mehiläisen sairaalatoimintaa suositellaan
Mittaamme asiakaskokemusta suositteluindeksi- eli NPS-mittauksella (Net Promoter Score). NPS-lukema kertoo asiakasuskollisuudesta ja se voi olla mikä tahansa luku -100:n ja + 100:n välillä. NPS-indeksiä pidetään erinomaisena, kun se on yli 50. NPS-mittaus on osa Mehiläisen laatujärjestelmää.
Asiakkaamme suosittelevat Mehiläistä
Mitä suurempi lukema, sitä suurempi osuus asiakkaistamme suosittelee Mehiläisen palveluita.