Mehiläinen jatkaa digipalveluiden edelläkävijänä: palveluille merkittävä tunnustus – käyttäjämäärä nousi 1,3 miljoonaan
30.4.2021
30.4.2021
Mehiläinen jatkaa matkaansa digitaalisten terveyspalveluiden edelläkävijänä. Yhtiön OmaMehiläinen-palvelu on ollut kehityksen painopisteenä jo vuosia ja vakiinnuttanut paikkansa noin 1,3 miljoonan käyttäjän keskuudessa. Kehitystyö sai merkittävän tunnustuksen 29.4. järjestetyssä Grand One -kisassa, jossa OmaMehiläinen palkittiin parhaasta palvelumuotoilusta. Lisäksi palvelu sai kunniamaininnan Paras käyttökokemus -kategoriassa.
- Olemme toteuttaneet pitkäjänteisesti ja ennakkoluulottomasti strategiaamme asiakkaille tarjottavista edistyksellisistä digitaalisista terveyspalveluista, ja tunnustus on meille tärkeä virstanpylväs. Olemme iloisiä ja ylpeitä siitä, että vuosien työ saa tunnustusta, toteaa toimialajohtaja Anssi Hartiala.
- OmaMehiläinen saa tunnustusta myös palvelua käyttäviltä 1,3 miljoonalta asiakkaalta. Sovellus on arvioitu Applen sovelluskaupassa arvosanalla 4,6/5. Lisäksi Digiklinikan asiakassuositteluindeksi NPS (Net Promoter Score) on vuoden 2021 ajalta 86. NPS-indeksiä pidetään erinomaisena, kun se ylittää 50. Näistä hienoista tuloksista haluan kiittää asiakkaitamme, täydentää Hartiala.
OmaMehiläinen helpottaa monin tavoin asiointia Mehiläisessä. Palvelun kautta voi muun muassa uusia reseptit, nähdä tutkimustulokset sekä hallinnoida terveystietoja. Terveydenhuollon ammattilaiset ovat OmaMehiläisen Digiklinikalla kellon ympäri tavoitettavissa. Koronapandemia kiihdytti palveluiden kysyntää entisestään, ja esimerkiksi asiointi Digiklinikalla kasvoi vuoden 2020 aikana räjähdysmäiset 245 %.
- Olemme koronapandemian aikana paiskineet hartiavoimin töitä ja tarjonneet asiakkaillemme turvallisen ja nopean etäyhteyden terveydenhuollon ammattilaisiin. Jatkamme tinkimätöntä työtämme asiakkaidemme luottamuksen eteen ja palveluidemme kehittämisen parissa myös tästä eteenpäin, toteaa digitaalisista terveyspalveluista vastaava johtaja Ossi Laukkanen.
Mehiläinen vie suomalaista digiterveyden osaamista myös maailmalle BeeHealthy-tytäryrityksensä kautta. BeeHealthy tähtää johtavaksi digitaalisen terveydenhuollon toimijaksi kansainvälisillä markkinoilla.
Vuosittain järjestettävä Grand One -kisa arvioi suomalaisia digitaalisen median töitä. Paras palvelumuotoilu -kategoriassa arvioitiin tänä vuonna 17 ehdokasta. Tuomaristo perustelee verkkosivuilla OmaMehiläisen ensimmäistä sijaa seuraavasti: ”Loppuun asti mietitty, oikea-aikaisesti ja jatkuvasti skaalattu, tehnyt positiivisen vaikutuksen asiakkaiden arkeen. Yhdistää palvelun inhimillisen elementin ja digitaalisen ratkaisun parhaat puolet. Eri kanavat toimivat yhdessä saumattomasti.” OmaMehiläinen sai kisassa myös kunniamaininnan Paras käyttökokemus -kategoriassa.
Lue lisää:
Grand One 2021 -verkkosivutUlkoinen linkki
Tutustu BeeHealthyynUlkoinen linkki