Mehiläinen jatkaa kasvuaan ja kuuntelee asiakkaitaan
19.9.2012
Mehiläinen avasi kolme täysin uutta lääkärikeskusta pääkaupunkiseudulla vuoden 2011 syyskuun ja vuoden 2012 tammikuun välillä. Uudet lääkärikeskukset Helsingin Itäkeskuksessa, Espoon Matinkylässä ja Vantaan Myyrmäessä ovat saaneet myönteisen vastaanoton kaikilta asiakasryhmiltä. Uudet lääkärikeskukset täydentävät erinomaisesti Mehiläisen kattavaa lääkärikeskuspalveluverkostoa pääkaupunkiseudulla. Mehiläisellä on erityisen vahva markkina-asema pääkaupunkiseudulla muun muassa lastentaudeissa, korva-nenä-kurkkutaudeissa, ortopediassa ja ihotaudeissa. Mehiläinen jatkaa markkinajohtajana pääkaupunkiseudulla yksityisasiakkaiden ryhmässä.
Asiakkaat ovat osoittaneet luottamuksensa Mehiläiseen monella tapaa. Taloustutkimuksen tekemässä vuosittaisessa Kansallisessa Yritysmielikuvatutkimuksessa v. 2011 Mehiläinen arvioitiin toimialan parhaalla yleisarvosanalla 8,12 (toimialan keskiarvo 7,86). Parhaat arvionsa Mehiläinen saa hoidon laadusta, lääkäreiden ja henkilökunnan ammattitaidosta sekä palvelujen monipuolisuudesta. Vastaajat ovat arvioineet edellä mainittujen osatekijöiden parantuneen entisestään vuoteen 2010 verrattuna. Mehiläistä suositellaan lääkärikeskuksista useimmin, mikä osoittaa että asiakkaat ovat tyytyväisiä saamaansa palveluun. Mehiläisen nettosuositteluindeksi (kuka suosittelee Mehiläistä) on toimialan korkein 31 (toimialan keskiarvo 26).
Mehiläinen seuraa tarkasti julkista keskustelua ja samaansa palautetta. Mehiläisen omistajat reagoivat julkisuudessa käytyyn keskusteluun ja muuttivat konsernin rahoitusrakennetta jo keväällä 2012. Tämä tulee lisäämään Mehiläisen Suomeen maksamien yhteisöverojen määrää jatkossa, ja jo nyt meneillään olevalla tilikaudella 1.1.–31.12.2012, mikäli liiketoiminta kehittyy odotusten mukaisesti.
Yksittäisten asiakkaiden antamat palautteet käydään Mehiläisessä laatujärjestelmän mukaisesti läpi. Jokaiseen palautteeseen vastataan henkilökohtaisesti, mikäli palautteen antaja niin haluaa. Palautteiden kautta kehitetään toimintaa ja asiakkaiden toiveita viedään eteenpäin. Asiakaspalautteet on huomioitu esimerkiksi internet-ajanvarauksen kehitystyössä. Lisäksi asiakkaiden kanssa on kehitetty elokuussa julkaistu OmaMehiläinen-verkkopalvelu, joka on saanut erittäin myönteisen vastaanoton.
Lisätietoja:
Matti Bergendahl, toimitusjohtaja, Mehiläinen Oy, p. 040 833 5461
Mehiläinen-konserni on tunnetuin ja arvostetuin yksityinen terveydenhuolto- ja sosiaalipalvelujen tuottaja Suomessa. Mehiläisen valtakunnallinen palveluverkosto tarjoaa monipuoliset sosiaali- ja terveyspalvelut yksityis-, yritys- ja kunta-asiakkaille. Vuonna 1909 perustetussa Mehiläisessä työskentelee noin 6 000 ammattilaista. Mehiläinen-konsernin liikevaihto vuonna 2011 (tilikausi 1.5.-31.12.2011) oli 158 miljoonaa euroa. Mehiläinen kuuluu pohjoismaiseen Ambea-konserniin, joka on yksi Euroopan suurimmista terveys- ja hoivapalveluiden tarjoajista. www.mehilainen.fi