Mehiläisellä yksityisen terveydenhuoltoalan paras asiakaskokemus
9.10.2014
Mehiläisen asiakaskokemus on arvioitu yksityisen terveydenhuoltoalan parhaaksi Asiakkuusmarkkinointiliiton ja Avaus Marketing Innovationsin toteuttamassa tutkimuksessa. Mehiläinen sijoittui kaikista arvioiduista 53 yrityksistä kolmanneksi ja paransi viime vuoden kärkikymmenikön sijoitustaan neljä sijaa. Vuonna 2013 Mehiläinen oli sijalla seitsemän.
Tutkimukseen osallistui 53 yritystä ja 2 200 vastaajaa. Vastaajat arvioivat yrityksiä, joiden kuluttajina olivat asioineet. Arvioitavina osa-alueina olivat asiakaskokemuksen kolme tärkeintä osa-aluetta eli asiakkaan kokema hyöty, asioinnin helppous ja asioinnin miellyttävyys.
- Olemme erittäin otettuja ja iloisia menestyksestämme! Kun on kyse omasta terveydestä ja hyvinvoinnista, asiakaskokemuksella on erityinen painoarvo. Tutkimustulos kertoo, että ammattitaitoinen ja osaava henkilöstömme sekä lääkärimme vastaavat asiakkaidemme odotuksiin ja usein ylittävät ne. Haluan lämpimästi kiittää ammattilaisiamme, iloitsee Mehiläisen asiakaskokemusjohtaja Kimmo Huhtimo.
Mehiläinen seuraa ja kehittää asiakaskokemustaan tavoitteellisesti yhdessä asiakkaidensa ja henkilöstönsä kanssa. Asiakkaidemme palautteita kerätään monikanavaisesti. Käytössä on muun muassa kansainvälisesti tunnettu ja laajasti käytetty suositteluindeksi eli NPS-mittari (Net Promoter Score), jonka viikkokohtainen tulos on nähtävillä osoitteessa www.mehilainen.fi.
- Eri tutkimustuloksista juuri asiakaskokemus ja suositteluhalukkuus ovat meille erityisen tärkeitä. Ne kertovat siitä, miten olemme onnistuneet kohtaamaan asiakkaamme ja ratkaisemaan heidän tarpeensa. On hienoa menestyä juuri näitä asioita mittaavassa tutkimuksessa, Huhtimo sanoo.
Asiakaskokemukseen liittyvä kehitystyö on Mehiläisessä jatkuvaa ja hyvin laaja-alaista. Henkilöstön valmennuksessa hyödynnetään muun muassa taidelähtöisiä menetelmiä.
- Haluamme löytää edistyksellisiä näkökulmia vahvistaaksemme entisestään asiakkaidemme ja henkilöstömme hyvinvointia, Huhtimo toteaa.
Lisätietoja:
Kimmo Huhtimo, asiakaskokemusjohtaja, Mehiläinen Oy, p. 040 131 6628
Mehiläinen-konserni on tunnetuin ja arvostetuin yksityinen sosiaali- ja terveydenhuoltopalveluiden tuottaja Suomessa. Mehiläisen valtakunnallinen palveluverkosto tarjoaa monipuoliset sosiaali- ja terveyspalvelut yksityis-, yritys- ja kunta-asiakkaille. Vuonna 1909 perustetussa Mehiläisessä työskentelee noin 6 200 ammattilaista. Mehiläinen-konsernin liikevaihto vuonna 2013 oli 268,5 miljoonaa euroa. www.mehiläinen.fi