Mehiläiseltä uusi palvelu älypuhelimiin – yhteys lääkäriin tai hoitajaan kellon ympäri
19.8.2016
Mehiläisen OmaMehiläinen-verkkopalvelussa asioi yli 250 000 käyttäjää vuosittain pääosin tietokoneiden kautta. Nyt palvelu laajenee mobiilisovelluksessa käytettävällä Digiklinikalla, josta saa suoran yhteyden lääkäriin tai hoitajaan kellon ympäri.
”Digiklinikalla vastaanotolle pääsee mökkireissulta tai yöllä sairaan lapsen viereltä. Esimerkiksi tulehtunutta silmää ei tarvitse jatkossa lähteä fyysisesti näyttämään lääkäriasemalle, vaan diagnoosin voi saada suoraan kotoa”, kuvailee Mehiläisen toimitusjohtaja Janne-Olli Järvenpää uutta tapaa asioida.
Mehiläisen mobiilisovellus tarjoaa edullisen, helpon ja nopean tavan kysyä akuuttia neuvoa lääkäriltä tai hoitajalta – ilman jonottamista ja odottamista, suoraan kotoa.
”Lääkäri-chat sopii hyvin tilanteisiin, joissa potilaalla on esimerkiksi ihottumaa, allergiaoireita, silmäoireita tai vaikka kipeä selkä, johon ei liity hälyttäviä merkkejä”, toteaa Mehiläisen Digiklinikalla vastaanottava lääkäri Toni Keski-Jyrä.
Mikäli asia ei ratkea Digiklinikalla ja potilas käy Mehiläisen lääkäriasemalla, on digitaalinen asiointi ilmainen.
”Avainasia Mehiläisen digipalvelussa potilaan kannalta on, että lääkärillä on käytettävissä potilastiedot, laboratoriotutkimukset, röntgenkuvat ja reseptin kirjoitus sähköisesti”, sanoo Keski-Jyrä.
”Parhaan mahdollisen hoidon kannalta on myös tärkeää, että digivastaanoton lääkärit voivat hyödyntää Mehiläisen tuhansien erikoislääkäreiden konsultaatioverkostoa sekä ohjata potilaan tarvittaessa nopeasti perinteiselle vastaanotolle tutkimuksiin toimipisteisiimme eri puolilla Suomea”, Keski-Jyrä lisää.
OmaMehiläinen-mobiilisovellukseen voi liittää halutessaan koko perheen tiedot. Sovelluksen kautta laboratoriotutkimusten tulokset tulevat näppärästi suoraan puhelimeen, reseptit voi uusia sähköisesti ja ajanvaraus on helppoa.
Lue lisää: Digiklinikka