Mehiläisen Työelämäpalvelut toimialan paras palveluiden laatutasossa ja asiakaspalvelussa
5.2.2018
Mehiläisen Työelämäpalvelut saavat Taloustutkimuksen yritysmielikuvatutkimuksessa* kiitosta toimialan parhaasta palveluiden laatutasosta ja asiakaspalvelusta. Mehiläisen yrityspäättäjiltä saama kokonaisarvosana jatkaa korkealla tasolla.
- Olemme erittäin ylpeitä siitä, että yrityspäättäjät arvioivat Mehiläisen toimialan parhaaksi palveluiden laatutasossa ja asiakaspalvelussa. Olemme panostaneet viime vuosina palveluidemme laatuun sekä työterveyspalvelujen ja digitaalisten työkalujen kehittämiseen. Nämä asiat näkyvät konkreettisina asioina asiakkaidemme ja myös potentiaalisten asiakkaidemme joukossa, iloitsee asiakkuusjohtaja Andréa Alvarez-Tarjasalo Mehiläisen Työelämäpalveluista.
Tutkimuksen mukaan Mehiläinen hoitaa asiakassuhteita parhaiten ja ymmärtää asiakasyritysten liiketoimintaa paremmin kuin muut tutkitut yritykset. Näissä tekijöissä Mehiläisen tulos parani vuoteen 2016 verrattuna. Mehiläistä pidetään myös entistä useammin toimialan digitaalisten palveluiden edelläkävijänä.
- Asiakastyytyväisyys on keskeinen menestystekijä ja siitä syystä haluamme panostaa sekä yritysasiakkaidemme hoitoon että yksityisasiakkaidemme tyytyväisyyteen. Yritysasiakaspuolella asiakasyrityksen tarpeiden ymmärtäminen ja niihin vastaaminen ovat lähtökohta hyvään ja tuloksekkaaseen kumppanuuteen, sanoo Alvarez-Tarjasalo.
Asiakastyytyväisyys erinomaisella tasolla
Mehiläisen Työelämäpalvelut seuraa tarkasti myös asiakastyytyväisyyttä. Evidensin yrityspäättäjille tekemän asiakastyytyväisyystutkimuksen** tuloksissa Mehiläisen vahvuutena korostui sujuva, miellyttävä ja luottamusta herättävä yhteistyö asiakasyrityksen ja Mehiläisen työterveystiimin välillä.
Jatkossa päättäjät odottavat Mehiläiseltä entistä ennaltaehkäisevämpiä, konkreettisia palveluita, jotka pitävät henkilöstön terveenä ja työkykyisenä mahdollisimman pitkään. Päättäjiä kiinnostaa myös työterveyspalveluiden vaikuttavuuden todentaminen ja uusien ratkaisujen kehittäminen yhdessä työterveystiimin kanssa.
- Vastataksemme tarpeisiin olemme kehittämässä yhdessä asiakkaidemme kanssa entistä ennaltaehkäisevämpiä palveluja. Olemme juuri lanseeranneet uuden tekoälyä hyödyntävän toimintamallin, jonka tavoitteena on ennaltaehkäistä työkyvyn laskua, sairauspoissaoloja ja työkyvyttömyyttä sekä pidentää sen myötä työuria, kuvailee Alvarez-Tarjasalo lopuksi.
*) Taloustutkimus toteutti työterveyspalveluiden yritysmielikuvatutkimuksen yrityspäättäjille syys-lokakuussa 2017. Tutkimukseen vastasi 1110 vastaajaa.
**) Evidens Oy toteutti Mehiläisen Työelämäpalveluiden asiakastyytyväisyystutkimuksen yrityspäättäjille lokakuussa 2017. Tutkimukseen vastasi 1071 vastaajaa.