OmaMehiläinen herättää kiinnostusta, rekisteröityneitä käyttäjiä jo yli 10 000
22.10.2012
Sosiaali- ja terveyspalvelukonserni Mehiläinen julkaisi asiakkailleen elokuun lopussa uuden OmaMehiläinen-verkkopalvelun. Verkkopalvelun käyttäjäksi on rekisteröitynyt vajaassa kahdessa kuukaudessa yli 10 000 käyttäjää. Käyttäjien määrä on vielä suurempi, kun mukaan lasketaan perheprofiiliin lisätyt lapset ja muut lähimmäiset. Erityistä kiitosta OmaMehiläinen on saanut helppokäyttöisyydestään ja toimintavarmuudestaan sekä käyntihistorian näkemisestä parhaimmassa tapauksesta yli 10 vuoden ajalta.
Mehiläisen asiakkailla on mahdollisuus nähdä OmaMehiläinen-palvelussa oma terveyshistoriansa. Palveluun on helppo tallentaa myös muualla käytyjen lääkärissäkäyntien diagnoosit, laboratorio- ja kuvantamistutkimusten tulokset sekä lääkemääräykset. Tällöin nämä tiedot ovat tarvittaessa Mehiläisen lääkäreiden ja muun hoitohenkilökunnan käytettävissä, jos asiakas on sallinut tietojen katselun ja asiasta sovitaan vastaanottokäynnin yhteydessä. Myös muilla kuin Mehiläisen asiakkailla on mahdollisuus hyödyntää ainutlaatuista OmaMehiläinen-palvelua. Käyntihistoria on nähtävillä kaikilla Mehiläisessä käyneillä, yli 2,5 miljoonalla asiakkaalla.
Mehiläinen on aktiivisesti mukana terveyspalvelualan verkkopalveluiden ja tietojärjestelmien kehittämisessä. OmaMehiläinen-palvelun julkistaminen on osa Mehiläisen tavoitetta kaikilla palveluillaan ylittää asiakkaidemme odotukset. Yli 10 000 rekisteröitynyttä käyttäjää alle kahdessa kuukaudessa on vahva kannanotto siihen, että OmaMehiläisen kaltaista palvelua on kaivattu lisäämään läpinäkyvyyttä asiakkaan ja hoitohenkilökunnan välillä.
OmaMehiläinen-palvelu on saanut käyttäjiltä erityistä kiitosta sen selkeyden, helppokäyttöisyyden, toimintavarmuuden ja hyödyllisyyden vuoksi. Parhaimmassa tapauksessa palvelussa on nähtävillä yli 10 vuoden käyntihistoria laboratoriotuloksineen. Myös Mehiläisen Työelämäpalveluiden asiakkaat ovat olleet tyytyväisiä OmaMehiläinen-palveluun ja sen tarjoamaan tietoturvalliseen viestintäkanavaan oman työterveystiimin kanssa.
OmaMehiläinen-palvelun kehittämistä jatketaan edelleen. Seuraavaksi palvelusta julkaistaan esittelyvideot. Myös kieliversiot palvelusta ovat asiakkaiden käytettävissä vuoden 2013 alussa.
Lisätietoja:
Johanna Asklöf, vt. liiketoimintajohtaja, Mehiläinen Oy, p. 050 445 0502
Anssi Hartiala, liiketoiminnan kehitysjohtaja, Mehiläinen Oy, p. 040 589 9604
OmaMehiläinen on Sosiaali- ja terveyspalvelukonserni Mehiläisen julkaisema verkkopalvelu, jonka käyttöönotto edellyttää vahvaa tunnistautumista verkkopankkitunnuksilla ja palvelun käyttöehtojen hyväksymistä. OmaMehiläinen on kaikille avoin ja maksuton verkkopalvelun, jonka avulla käyttäjän on mahdollista nähdä oma käyntihistoriansa Mehiläisessä, tarkastella laboratoriotuloksiaan, rokotustietojaan ja tutkimuslähetteitään. OmaMehiläinen-palvelun perheprofiiliin on mahdollista liittää myös läheiset, muun muassa omat lapset. Katso tarkemmat käyttöohjeet http://www.omamehilainen.fi/
Mehiläinen-konserni on tunnetuin ja arvostetuin yksityinen terveydenhuolto- ja sosiaalipalvelujen tuottaja Suomessa. Mehiläisen valtakunnallinen palveluverkosto tarjoaa monipuoliset sosiaali- ja terveyspalvelut yksityis-, yritys- ja kunta-asiakkaille. Vuonna 1909 perustetussa Mehiläisessä työskentelee noin 6 000 ammattilaista. Mehiläinen-konsernin liikevaihto vuonna 2011 (tilikausi 1.5.–31.12.2011) oli 158 miljoonaa euroa. Mehiläinen kuuluu pohjoismaiseen Ambea-konserniin, joka on yksi Euroopan suurimmista terveys- ja hoivapalveluiden tarjoajista.