Sähköiset palvelut käänsivät Mehiläisen työelämäpalvelut vahvaan kasvuun
31.5.2016
Mehiläisen työelämäpalvelut-liiketoiminta kääntyi reippaaseen kasvuun. Ensimmäistä kertaa yhtiön satavuotiaassa historiassa rikkoutui 300 000 työterveyspalveluiden piirissä olevan työntekijän raja.
Mehiläisen työelämäpalveluiden piirissä olevan henkilöstön määrä on kasvanut jo yli 10 % tammikuuhun 2015 verrattuna.
- Kasvu on seurausta nykyisten asiakkaidemme tyytyväisyydestä erityisesti sähköisiin palveluihimme. Lisäksi olemme saaneet paljon uusia asiakkaita, mm. toimipisteverkostomme laajenemisen kautta. Olemme avanneet vuoden sisällä 12 uutta toimipistettä, sanoo Mehiläisen työelämäpalveluista vastaava johtaja Antti Miettinen.
- Osa kasvusta on tullut kuntien työterveyshuollon kilpailutuksista. Esimerkkinä voisin mainita Paimion ja Raaseporin kilpailutukset, joissa menestyimmei erinomaisesti, Miettinen jatkaa.
Mehiläisen ja Mediverkon fuusion kautta Mehiläisellä on vahva ymmärrys kunta-asiakkaiden tarpeista sekä pitkä osaaminen työterveyshuollon kumppanuuksista. Miettisen mukaan nämä tekijät ovat vauhdittaneet menestystä.
Panostuksia uusiin palvelumalleihin
Mehiläinen investoi merkittävästi uusien palvelu- ja hinnoittelumallien kehittämiseen. Erityisesti on panostettu sähköisiin palveluihin.
- Pystymme tarjoamaan työkykyjohtamiseen edistyksellisimmät työkalut ja raportoinnin sekä esimerkiksi videovastaanotto-mahdollisuuden työterveysasiakkaillemme, Miettinen kommentoi.
- Näillä seikoilla on painoarvoa, sillä työterveyshuollon painopiste siirtyy entistä enemmän sairauksien hoidosta työntekijän kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin tukemiseen, toteaa Miettinen.