Sairaala Jyväskylä
Mehiläisen Jyväskylän sairaalassa pääset leikkauksiin nopeasti, oma tilanteesi ja toiveesi huomioiden. Varaa aika leikkaukseen alta. Asiakaspalvelumme on avoinna ma-pe 8.00-15.00. Tarvitset leikkausta varten lääkärin lähetteen.
Sijainti: Kauppakatu 35, Jyväskylä. Lääkärikeskus Mehiläinen, 3. kerros.
Mehiläisen Jyväskylän sairaalasta löytyy leikkausosasto, vuodeosasto ja toimenpideyksikkö. Päiväkirurgisten leikkausten lisäksi Jyväskylän sairaalassa tehdään myös vaativampia ja pidempää sairaalahoitoa edellyttäviä leikkauksia. Sairaalassa on myös mahdollisuus yöpymiseen leikkauksen jälkeen.
Henkilökuntamme auttaa ja opastaa leikkaukseen liittyvissä valmisteluissa ja järjestelyissä. Erikoislääkäreiltämme saat tietoa toimenpiteiden ja leikkauksien yksityiskohdista. Opastamme ja autamme myös palveluseteli- ja vakuutusasiointiin liittyen.
Näin pääset leikkaukseen
Ilman lähetettä olevat asiakkaat
Leikkausta varten tarvitset lääkärin lähetteen. Voit varata ajan haluamallesi lääkärille ajanvarauksestamme.
Voit myös varata ajan soittamalla asiakaspalveluumme 010 414 00 (pvm/mpm). Avoinna joka päivä vuorokauden ympäri.
Asiakkaat, joilla on lähete
Käyt yhdessä erikoislääkärin kanssa läpi millaisia toiveita ja odotuksia leikkaukseen liittyy, sekä millaisia mahdollisia ongelmia vaiva arjessa aiheuttaa. Tarvittaessa voidaan tarvita kuvantamistutkimuksia. Saat yksityiskohtaiset ohjeet leikkaukseen valmistautumisesta.
Voit varata ajan haluamallesi erikoislääkärille ajanvarauksestamme kirjoittamalla Palvelu tai asiantuntijan nimi -kenttään haluamasi erikoislääkärin tai palvelun nimen.
Voit myös varata ajan soittamalla asiakaspalveluumme 010 414 00 (pvm/mpm). Avoinna joka päivä vuorokauden ympäri.
- Varaa aika leikkaukseen
Jos sinulla on lähete ja olet tavannut leikkaavan lääkärin, voit varata ajan leikkaukseen Jyväskylän sairaalaan numerosta 010 414 9661 (pvm/mpm) tai ota yhteyttä sähköpostitse. Avoinna ma-pe 8.00-15.00. - Ennen leikkausta
Leikkauskoordinaattorimme soittaa noin viikkoa ennen leikkausta valmistautumiseen sekä leikkauspäivään liittyviin asioihin, kuten syömiseen, juomiseen ja sairaalaan saapumiseen liittyen.
Leikkauspalvelut Jyväskylässä
Yleisimmät toimenpiteet ja leikkaukset:
- Kitarisaleikkaus
- Korvien putkitus
- Nenän väliseinän muovausleikkaus
- Nielurisaleikkaus
- Poskiontelon aukaisu
Yleisimmät toimenpiteet ja leikkaukset:
- Kyynärnivelen nivelsiteen ompelu tai uudelleen kiinnitys
- Kyynärvarren luun katkaisu ja kääntö
- Olkavarsijänteen korjaus
- Rannekanavan oireyhtymän leikkaus
- Sormen nivelsiteen korjaus
Yleisimmät toimenpiteet ja leikkaukset:
- Lonkan tekonivelleikkaus
- Olkapään kiertäjäkalvosimen leikkaus
- Polven eturistisiteen korjaus
- Polven tekonivelleikkaus
Varaa aika nilkka- ja jalkaterävaivojen asiantuntijalle
Varaa aika olkapää- ja kyynärpäävaivojen asiantuntijalle
Yleisimmät toimenpiteet ja leikkaukset:
- Arven tai kurouman poisto tai korjaus
- Häpyhuulten muovausleikkaus eli labioplastia
- Pään tai kaulan alueen ihon korjaus
- Rintojen kyhmyjen poisto
- Yläluomen löyhän ihon ja rasvatyrän poisto
Yleisimmät leikkaukset:
- Lonkan tekonivelleikkaukset
- Olkapään tekonivelleikkaukset
- Polven tekonivelleikkaukset
Yleisimmät toimenpiteet ja leikkaukset:
- Esinahan ahtauden korjausleikkaus
- Lisäkiveksen osan poisto
- Nivustyrän korjaus
- Vasektomia eli miehen sterilisaatio
- Virtsarakon tähystys
Yleisimmät toimenpiteet ja leikkaukset:
- Paksusuolen tähystys eli kolonoskopia
- Paksusuolen loppuosan tähystys
- Peräpukamien poisto
Asiointi palvelusetelillä
Palveluseteli on hyvinvointialueen asiakkaalleen antama henkilökohtainen maksusitoumus. Palvelusetelin käyttäminen on helppoa ja se mahdollistaa nopean hoitoon pääsyn.
Asiointi vakuutusasiakkaana
Vakuutusasiakkaan on helppo asioida Mehiläisessä. Varaa aika vastaanotolle, tule suoraan päivystykseen tai asioi Digiklinikalla ja hae korvausta myöhemmin vakuutusyhtiöltä.
Mehiläisen sairaalatoimintaa suositellaan
Mittaamme asiakaskokemusta suositteluindeksi- eli NPS-mittauksella (Net Promoter Score). NPS-lukema kertoo asiakasuskollisuudesta ja se voi olla mikä tahansa luku -100:n ja + 100:n välillä. NPS-indeksiä pidetään erinomaisena, kun se on yli 50. NPS-mittaus on osa Mehiläisen laatujärjestelmää.
Asiakkaamme suosittelevat Mehiläistä
Mitä suurempi lukema, sitä suurempi osuus asiakkaistamme suosittelee Mehiläisen palveluita.