Mehiläinens företagshälsovård för arbetstagare
Digiklinikens företagshälsovårdsstation i MinMehiläinen 24/7 – primär ärendehanteringskanal för kunder inom företagshälsovården
Enkelt och snabbt hjälp vid hälsoproblem
Mehiläinen erbjuder omfattande företagshälsovårdstjänster över hela Finland, och som kund inom företagshälsovården har du tillgång till ett brett utbud av ärendehanteringskanaler. Arbetslivstjänsternas multidisciplinära team stöder dig i alla frågor som gäller företagshälsovård och välbefinnande.
Företagshälsovårdens ärendehanteringskanaler avtalas alltid företagsspecifikt. Kom ihåg att alltid följa arbetsgivarens anvisningar och i oklara fall kontakta Mehiläinens kundtjänst. På fliken Företagshälsa i tjänsten MinMehiläinen hittar du också information om hur du använder avtalet om företagshälsovård och bokar tid.
Digiklinikens företagshälsovårdsstation i MinMehiläinen 24/7 – primär ärendehanteringskanal
Den primära ärendehanteringskanalen för företagshälsovårdskunder är Digiklinikens företagshälsovårdsstation i MinMehiläinen-appen och webbtjänsten. Få hjälp med dina hälsorelaterade symtom och bekymmer utan tidsbokning, oavsett tid och plats, 24/7.
Vi betjänar alla dagar dygnet runt
Företagshälsovårdsexperterna på Digiklinikens företagshälsovårdsstation är tillgängliga kl. 7–19. Allmänläkare och sjukskötare betjänar alla dagar dygnet runt. Vi betjänar på finska, svenska och engelska.
Alltid till rätt expert
Genom att svara på den automatiserade hälsoenkäten styrs du till ett samtal med den expert som passar bäst för din situation. Om ditt ärende inte kan skötas på distans hänvisas du till mottagningen.
På Digiklinikens företagshälsovårdsstation får du hjälp med bl.a. följande frågor
Sjukdomar, symtom och besvär
Oro över den egna orken
Besvär i stöd- och rörelseorgan
Olycksfall
Stöd i livsstilsförändringar
Tidsbokningsfrågor
Övriga ärenden
Du kan boka tid till distansmottagning eller ett verksamhetsställe:
Genom att ringa vår kundtjänst på 010 414 00 (lna/msa) (samtalets pris 0,084 €/min)
Till experterna i det egna företagshälsovårdsteamet inom ramen för ert företags avtal via fliken Företagshälsa i MinMehiläinen.
Olycksfall i arbetet
Vid olycksfall i arbetet ska du utan dröjsmål anmäla skadan till din chef. Uppsök vård så snabbt som möjligt, då man bättre kan utreda sambandet mellan olycksfallet och skadan genom tidigt agerande. Berätta att det är fråga om en arbetsolycka och uppge försäkringsbolaget om du känner till det.
- Ring vår kundtjänst på 010 414 00 (lna/msa) (samtalets pris 0,084 €/min).
- Vi rekommenderar att du bokar tid på den egna företagshälsostationen, om det är möjligt.
- Vid akuta fall, ring alltid nödnumret 112.