Digitaaliset palvelut
Johtavat digitaaliset palvelut yksilölle, työyhteisölle ja johtamiseen.
Monimuotoisuus
Uudet palvelukanavat tuovat joustoa perinteisten palveluiden tueksi.
Teknologia
Vapauttaa aikaa asiakkaan kohtaamiseen ja mahdollistaa paremman hoidon seurannan.
Työkykyjohtaminen
Digitaalisten palveluiden avulla tuemme työkykyjohtamista.
Asiakaskeskeisyys
Kehitämme digitaalisia palveluitamme perustuen asiakkaidemme tarpeisiin.
Digitaaliset palvelut työterveydessä
Mehiläisen tavoitteena on tarjota laadukkaita terveyspalveluja, jotka sopivat saumattomasti asiakkaan arkeen. Tarjoamme asiakkaillemme kattavimmat, nykyaikaisimmat ja tehokkaimmat digitaaliset työvälineet vaivattomamman työkykyjohtamisen ja sujuvamman työterveydessä asioinnin mahdollistamiseksi. Ainutlaatuinen kokonaisuus sisältää työkaluja esihenkilöiden, työntekijöiden, henkilöstöhallinnon ja johdon käyttöön.
Digitaaliset palvelut johdon ja työkykyjohtamisen tueksi
YritysMehiläinen
YritysMehiläinen on yritysasiakkaillemme suunnattu maksuton verkkopalvelu, joka tuo asiakkaan käyttöön yrityksen tärkeimmät tiedot tiivistetysti ja reaaliaikaisesti. Sen avulla voi seurata esimerkiksi toteutuneita terveystarkastuksia, toistuvasti tai pitkään sairauden takia poissaolevia työntekijöitä ja toteutuneita kustannuksia toimenpidetasolla.
Kompassi-työkalut
Mehiläinen Kompassi-työkalut tukevat työkyvyn hallinnassa, tarjoamalla helpon tavan tunnistaa ja ehkäistä työkykyriskejä. Lisäksi ne tarjoavat tehokkaan tiedonkulun henkilöstöhallinnon ja työterveyshuollon välille.
Työkykytutka
Työkykytutka tarjoaa kohdennettua tukea riskipohjaiseen tilannekartoitukseen perustuen. Algoritmiin perustuva malli ennustaa todennäköisyyttä työkykyä tukevien toimenpiteiden tarpeelle ja sen tavoitteena on auttaa potilasta oman terveyden ja työkyvyn ylläpitämisessä.
Digitaaliset palvelukanavat ja palvelut henkilöstöllenne
OmaMehiläinen on Mehiläisen maksuton ja turvallinen verkkoasiointipalvelu ja mobiilisovellus, jonka avulla omat sekä lähimmäisten terveystiedot tallessa ja helposti saatavilla. OmaMehiläinen-sovelluksella on alan ylivoimaisesti paras käyttäjäkokemus.
Palvelussa voit:
- asioida Digiklinikalla 24/7 vuoden ympäri
- uusia reseptit
- varata ajan, ilmoittautua vastaanotolle sekä katsoa vastaanoton sijainnin
- jättää soittopyynnön hoitavalle lääkärille käynnissä olevaan hoitoon liittyen.
Lisäksi OmaMehiläisestä löydät myös helposti tietoa:
- käyntihistoriasta
- tutkimustuloksista
- röntgen- ja magneettikuvista
- rokotustiedoista
- lääkemääräyksistä
- sinua hoitaneista lääkäreistä ja hoitajista.
Palvelu muistuttaa myös terveyteen liittyvistä asioista ja ajanvarauksista sekä toimii viestintäkanavana omaan työterveystiimiin. Palvelun kautta voit tehdä ajanvarauksia oman työterveystiimin jäsenille, uusia reseptit sekä kysyä vastaanottokäynnin jälkeen mieltä askarruttamaan jääneistä asioista. OmaMehiläinen-puhelinapplikaation kautta työntekijäsi ja hänen perheensä saavat käyttöönsä myös rahanarvoiset Mehiläisen mobiiliedut.
Digiklinikan työterveysasemalla palvelevat työterveyslääkärit, työterveyshoitajat ja työfysioterapeutit klo 7-19. Muina aikoina 24/7 palvelevat yleislääkärit tai sairaanhoitajat. Automatisoitu palvelutarpeenarvio eli vointikysely, ohjaa työntekijän suoraan oikealle työterveyden asiantuntijalle, mikä on yrityksille maksutonta. Palvelu toimii ilman ajanvarausta päivystysperiaatteella ja voit asioida Digiklinikan työterveysasemalla ajasta ja paikasta riippumatta.
Digiklinikan työterveysaseman käyttö säästää aikaa ja matkakuluja sekä sen avulla pystytään välttämään tarpeetonta liikkumista sairaana. Palvelun helppo saatavuus on etu etenkin erityistilanteissa, kuten ulkomaankomennuksella, kotitoimistolla tai liikkuvaa työtä tehdessä. Digiklinikan työterveysaseman käyttöönoton myötä loppukäyttäjän palveluiden saatavuus paranee, työterveyspalveluiden käyttö on entistä sujuvampaa ja yritysten nimetyille työterveystiimeille vapautuu aikaa vaativien työkykyasiakkaiden tukemiseen ja työkykyjohtamiseen.
Sähköisen työterveyskyselyn avulla terveystarkastuksen ja hoidon tarve kohdennetaan tehokkaasti sitä tarvitseville. Kysely voidaan toteuttaa osana esimerkiksi lakisääteisiä määräaikaistarkastuksia ja työhöntulotarkastuksia tai 1-3 vuoden välein kaikille tai osalle henkilöstöä. Tehokkaalla henkilöstön profiloinnilla hoidon vaikuttavuus paranee ja ennaltaehkäisevään työhön päästään tarttumaan ajoissa. Jokainen kyselyyn vastannut työntekijä saa henkilökohtaisen terveyssuunnitelman.
Työterveysasiakkaillamme on mahdollisuus ottaa käyttöön Tuki esihenkilötyöhön -chat, jonka kautta esihenkilöt saavat nopean keskustelutuen ja yleistä neuvontaa esihenkilötyöhön liittyen työterveyshoitajilta. Palvelu on käytettävissä OmaMehiläinen-sovelluksessa ja sen käyttöönotosta sovitaan yrityskohtaisesti.
Digiklinikan Huoli omasta jaksamisesta -chatissa saat matalan kynnyksen keskustelutukea.
Mehiläisen mielen hyvinvointiin perehtyneet ammattilaiset ovat lisäkoulutettuja työterveys- ja sairaanhoitajia. Ammattilainen voi olla hyvä keskustelukumppani silloin, kun kaipaat tukea mieltä vaivaavaan asiaan. Kaikki keskustelut ovat luottamuksellisia.
Tarjoamme tällä hetkellä 14 erilaista ennaltaehkäisevää, terveyttä ja työkykyä tukevaa ohjelmaa. Ohjelmia löytyy neljästä eri teemasta, joita ovat ravitsemus ja painonhallinta, mielen hyvinvointi ja uni, liikunta-aktiivisuuden lisääminen sekä päihteiden käytön vähentäminen. Ohjelmien kestot ovat 12–16 viikkoa ja ne ovat saatavilla myös englannin- ja ruotsinkielisinä. Videosisällöt ovat suomenkielisiä ja niihin voi valita suomen- tai englanninkieliset tekstitykset.
Ennaltaehkäisevät, terveyttä ja työkykyä tukevat ohjelmat sisältyvät kaikkiin työterveyssopimuksiin. Työntekijän tuen tarve voi nousta esiin esimerkiksi työterveyden vastaanottokäynnillä tai terveystarkastuksessa. Jos yrityksellä on käytössään Työkykytutka, voidaan myös sen avulla tunnistaa työntekijän tuen tarve. Työntekijä voi olla myös yhteydessä työterveyshoitajaan uuden Tuki elämäntapamuutoksessa -chatin kautta OmaMehiläisen Digiklinikalla. Tukimuoto ja ohjelma valitaan aina yksilöllisen tarpeen mukaan.
Tarjoamme työterveysasiakkaillemme OmaMehiläinen-sovelluksessa Hyvinvointipulssi-kyselyn, jonka tavoitteena on auttaa asiakasta pohtimaan ja seuraamaan omaa hyvinvointiaan. Hyvinvointipulssin avulla asiakas saa muutamassa minuutissa nopean arvion omasta hyvinvoinnista. Hyvinvointipulssi on laadittu Mehiläisen työterveysammattilaisten toimesta.
Me Mehiläisellä haluamme, että voit kokonaisvaltaisesti hyvin. OmaMehiläisen maksuton videokirjasto tarjoaa matalan kynnyksen apua oman hyvinvointisi tukemiseen ja edistämiseen. Yli 120 videota tarjoavat monipuolisesti tietoa ja vinkkejä jaksamisen ja mielen hyvinvoinnin tueksi.
Videokirjaston videoissa asiantuntijat antavat vinkkejä neljästä eri teemasta:
- hyvinvoinnin työkalut
- mielen hyvinvointi työssä
- tietoa masennuksesta
- tietoa alkoholista
Voit vapaasti valita, mitä videoita kustakin teemasta haluat katsoa; katso kaikki tai vain osa juuri sinua kiinnostavista aiheista. Videokirjasto on kaikille OmaMehiläisen käyttäjille maksuton. Videokirjaston sisältö ja videoiden tekstitykset saatavilla suomeksi ja englanniksi.
Kokemuksia Mehiläisen digitaalisista palveluista
EsihenkilöKompassi työkykyjohtamisen
tukena Oulun yliopiston monimuotoisessa
organisaatiossa.
Digitaaliset ratkaisut ovat Teknologian tutkimuskeskus VTT:n kulmakiviä työkykyjohtamisessa.
Ota yhteyttä
Jos haluat sopia tapaamisen ja keskustella lisää yrityksellesi parhaiten sopivista työelämäpalveluista, ota meihin yhteyttä.
Puhelin (vaihde): 010 414 0112 (pvm/mpm)
Sähköposti: myynti@mehilainen.fi