
Mehiläinen tarjoaa asiakkailleen kattavimmat, nykyaikaisimmat ja tehokkaimmat digitaaliset työvälineet. Ainutlaatuinen kokonaisuus sisältää työkaluja esimiesten, työntekijöiden, henkilöstöhallinnon ja johdon käyttöön.
YritysMehiläinen
YritysMehiläinen on yritysasiakkaillemme suunnattu maksuton verkkopalvelu, joka tuo asiakkaan käyttöön yrityksen tärkeimmät tiedot tiivistetysti ja reaaliaikaisesti. Raportoinnin avulla on mahdollisuus seurata esimerkiksi toteutuneita terveystarkastuksia, toistuvasti tai pitkään sairauden takia poissaolevia työntekijöitä ja toteutuneita kustannuksia toimenpidetasolla.
Työkyky- ja Esimieskompassit
Mehiläinen on kehittänyt yrityksille työkyvyn hallintaan ja tukemiseen TyökykyKompassin ja EsimiesKompassin. Kompassit ovat yhteistyökaluja työntekijöiden, esimiesten, henkilöstöhallinnon, työterveyshuollon, työeläkevakuutusyhtiöiden ja muiden sidosryhmien välillä.
TyökykyKompassi auttaa tunnistamaan ja ehkäisemään työkykyriskejä. Palvelun avulla henkilöstöhallinnon työntekijät voivat helposti tunnistaa, seurata ja tukea työkyvyttömyysriskissä olevien työntekijöiden työhön paluuta. Palvelu tarjoaa myös keskustelualustan henkilöstöhallinnon ja työterveyshuollon välille, joka mahdollistaa tehokkaan tiedonjaon.
EsimiesKompassi on esimiehen paras ystävä työkykyyn liittyvissä asioissa. Palvelun avulla esimiehet saavat hälytyksiä ja toimintaohjeita esimerkiksi työntekijöidensä toistuviin sairauspoissaoloihin ja kuinka toimia eri tilanteissa. EsimiesKompassi mahdollistaa myös suoran keskusteluyhteyden esimiehen, henkilöstöhallinnon sekä työterveyshuollon välillä.
Lue lisää Työkyky- ja EsimiesKompasseista
Työkykytutka
Työkykytutka on Mehiläisen uusi tekoälyyn pohjautuva palvelu työkykysi tukemiseksi. Se ennustaa työterveyteen kertyneestä tiedosta yksilön mahdollista tarvetta työkyvyn tuelle. Tavoitteena on auttaa henkilöä miettimään ratkaisuja oman työkyvyn ja terveyden edistämiseksi yhdessä työterveyden ammattilaisten kanssa.
Työkykytutka lähettää Voitko hyvin -kyselyn OmaMehiläinen-sovellukseen henkilöille, joilla se tunnistaa kohonnutta tarvetta mahdolliselle työkyvyn tuelle. Oma työterveyshoitajasi saa vastauksesi ja on sinuun tarvittaessa yhteydessä, jotta voitte sopia ajan hyvinvointitapaamiseen.Työkykytutka ja kyselyn tulokset ovat vain työterveyden käytössä, eikä tietoja anneta työnantajalle.
Sähköinen työterveyskysely
Sähköisen työterveyskyselyn avulla terveystarkastuksen ja hoidon tarve kohdennetaan tehokkaasti sitä tarvitseville. Kysely voidaan toteuttaa osana esimerkiksi lakisääteisiä määräaikaistarkastuksia ja työhöntulotarkastuksia tai 1-3 vuoden välein kaikille tai osalle henkilöstöä. Tehokkaalla henkilöstön profiloinnilla hoidon vaikuttavuus paranee ja ennaltaehkäisevään työhön päästään tarttumaan ajoissa. Jokainen kyselyyn vastannut työntekijä saa henkilökohtaisen terveyssuunnitelman.
Lue lisää sähköisestä työterveyskyselystä
Terveyden ja hyvinvoinnin palvelukauppa
Mehiläisen terveyden ja hyvinvoinnin palvelukauppa on kaikille yrityksille avoin verkkopalvelu, jonka avulla asiakkaamme löytävät oikeat ja tarpeeseen sopivat palvelut helposti ja tehokkaasti. Oletpa sitten järjestämässä työntekijöillesi virkistyspäivää, kuntotestiä tai vaikkapa ensiapukurssia, palvelukaupasta löydät etsimäsi. Palveluita on saatavissa maan kattavasti useilta palvelutuottajilta Mehiläinen mukaan luettuna.
Tutustu palvelukaupan tarjontaan
Digiklinikka työterveyshuollon osana
OmaMehiläinen-verkkopalvelussa ja OmaMehiläinen-sovelluksessa toimiva Digiklinikka on etävastaanottopalvelu, joka palvelee ilman ajanvarausta 24/7. Digiklinikalla voit lähettää lääkärille tai hoitajalle kysymyksesi sekä kuvia ja uusia reseptisi missä tahansa oletkin. Saat vastauksen tunnin sisällä. Palvelusta veloitetaan työterveyslääkärin sairaanhoitohinnaston ja käytetyn ajan mukaan. Yöaikaan Digiklinikalla palvelee hoitaja, jolloin veloitus on 9 €/käynti. Digiklinikan käytöstä aiheutuvat kustannukset laskutetaan yrityksen työterveyslaskulla.
Lue lisää Digiklinikasta ja sen hyödyistä työterveyshuollossa
OmaMehiläinen
OmaMehiläinen-palvelu pitää työntekijäsi omat ja hänen perheenjäsentensä terveystiedot tallessa ja helposti saatavilla. Palvelu tarjoaa tietoa mm. käyntihistoriasta, tutkimustuloksista, röngten- ja magneettikuvista, rokotustiedoista, lääkemääräyksistä sekä hoitaneiden lääkäreiden ja hoitajien tiedoista kätevästi yhdestä paikasta.
Palvelu muistuttaa myös terveyteen liittyvistä asioista ja ajanvarauksista sekä toimii kanavana omaan työterveystiimiin. Palvelun kautta voit tehdä ajanvarauksia oman hoitotiimin jäsenille, uusia reseptit sekä kysyä vastaanottokäynnin jälkeen mieltä askarruttamaan jääneistä asioista. OmaMehiläinen-puhelinapplikaation kautta työntekijäsi ja hänen perheensä saavat käyttöönsä myös Mehiläisen Asiakasetuohjelman rahanarvoiset edut. OmaMehiläinen on kaikkien Mehiläisen asiakkaiden käytössä veloituksetta.
Siirry tästä OmaMehiläisen verkkoversioon
Lataa OmaMehiläinen applikaatio puhelimeen tai tabletille
HeiaHeia-hyvinvointisovellus
HeiaHeia on hyvinvoinnin sovellus, johon käyttäjät voivat kirjata liikuntasuorituksiaan sekä seurata ja kannustaa omaa kaveripiiriään. Mehiläisen ja HeiaHeian yhteistyö mahdollistaa koko henkilöstön kattavien hyvinvointiohjelmien rakentamisen seurantadatan pohjalta. Sähköiset terveys- ja hyvinvointikartoitukset yhdistettynä hyvinvointiteknologiaan tarjoaa ainutlaatuisen tavan kerätä arvokasta tietoa työhyvinvoinnin eri osa-alueista työyhteisöissä. Tästä on konkreettista hyötyä sekä työnantajalle että työntekijöille.
Lue lisää HeiaHeia-hyvinvointisovelluksesta
OmaTyöterveys
OmaTyöterveys on puhelimitse tapahtuva neuvonta- ja ohjauspalvelu Mehiläisen työterveysasiakkaille. Koulutetut, asiakkuuksiin perehdytetyt sairaan- ja terveydenhoitajat vastaavat puheluihin maanantaista sunnuntaihin klo 4-22. Heillä on myös pääsy työterveysasiakkaiden potilaskertomustietoihin, joka tukee päätöksentekoa työntekijää ohjattaessa. Palvelun avulla voidaan välttää turhia käyntejä, helpottaa asiointia ja saavuttaa selkeitä kustannussäästöjä.