
Palvelun käyttö osana työterveyssopimuksia
- Mehiläisen Digiklinikka on automaattisesti käytettävissä kaikissa yrittäjäsopimuksissa. Yrittäjän tarvitsee vain ladata OmaMehiläinen-sovellus Android- tai iOS –laitteeseen tai kirjautua OmaMehiläinen-verkkopalveluun ja aloittaa Digiklinikan käyttö.
- < 1 000 henkilöä työllistävillä yrityksillä palvelu on automaattisesti käytössä ellei yritys erikseen ole kieltänyt palvelun liittämistä työterveyssopimukseen.
- Suurille työnantajille palvelu on käyttöönotettavissa erillisellä tilauksella. Tilauksen voi tehdä omalle Mehiläisen yhteyshenkilölle.
Lisätietoja Digiklinikasta: Ossi Laukkanen, puh. 0400 492 149.
Miten digiklinikka toimii työntekijällä?
Palvelusta veloitetaan työterveyslääkärin sairaanhoitohinnaston ja käytetyn ajan mukaan. Yöaikaan Digiklinikalla palvelee hoitaja, jolloin veloitus on 9 €/käynti. Digiklinikan käytöstä aiheutuvat kustannukset laskutetaan yrityksen työterveyslaskulla. Ennaltaehkäisevät ja sairaanhoidon etäpalvelut ovat Kela-korvattavaa toimintaa.
Etävastaanottojen hyödyt työnantajalle
- Säästöt työajassa sekä matkakustannuksissa
- Palvelun nopeus, joustavuus ja saavutettavuus
- Etälääkäri on samanhintainen kuin normaali vastaanottokäynti
Etävastaanottojen hyödyt työntekijälle
- Säästö matka-ajoissa ja -kuluissa sekä tarpeettoman liikkumisen välttäminen sairaana
- Palvelun hyvä saatavuus etenkin erityistilanteissa (ulkomaankomennus, kotitoimisto, liikkuva työ sekä haja-asutusalueet)
- Reseptien nopea ja helppo uusinta
Missä tilanteissa Digiklinikalle?
Digiklinikka on työntekijän apuna missä asiassa tahansa. Digiklinikalla voidaan hoitaa seuraavat oireet ja sairaustilanteet:
- Lievät* ylähengitystulehdukset, arkikielellä nuha, tukkoisuus tai yskä
- Lievät* virtsatietulehdukset
- Lievät* vatsasuolikanavantulehdukset
- Ihottumat, ihomuutokset
- Allergiaoireet
- Akuutti selkäkipu, jossa ei hälyttäviä merkkejä kuten raajaoiretta, voimakasta tai lisääntyvää kipua
- Silmätulehdusoireet
- Reseptien uusinnat
- Kontrollikäynti samalle lääkärille
*Lievällä tarkoitetaan tilannetta, jossa yleisvointi on hyvä ja oireiden kesto muutamia päiviä.
Jos asiaa ei voida hoitaa digiklinikalla, työntekijä ohjataan yrityksen kanssa sovitun käytännön mukaan työterveyshuollon palveluihin.